جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

همکاری تعاونی"کوآپ" انگلستان و بنیاد "وان" ده ساله شد

تلاش مستمر برای رساندن آب سالم به مردم افریقا

تعاون آنلاین – تعاونی “کوآپ” که یکی از بزرگترین تعاونی های کشور انگلستان است در اقدامی بشر دوستانه با بنیاد “وان” موفق شد در طی ده سال برای بیش از ۱.۵ میلیون نفر در افریقا آب سالم و قابل نوشیدن فراهم کند.

تعاونی “کوآپ” دهمین سالگرد همکاری با بنیاد “وان” برای دسترسی بهتر افراد به آب قابل نوشیدن را جشن گرفت. “کوآپ” در طی این سالها به ازای فروش هر لیتر از آب معدنی “فیربورن” مبلغ ۳ پنی را به اجرای این طرح کمک می کند و تنها شرکت خصوصی تولید کننده آب معدنی است که این عمل انسان دوستانه را انجام می دهد. تعاونی “کوآپ” به مناسبت دهمین سالگرد این همکاری مبلغ کمک خود را ۳۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش تعاون آنلاین ، مدیر عامل تعاونی “کوآپ” می گوید: این ۳۰ درصد بسیار مهم و با ارزش است چرا که از طریق همین کمک های انسان دوستانه تا به حال زندگی ۱.۵ میلیون دستخوش تغییرات عمده شده است. از ۱۰ میلیون پوند منابع مالی بنیاد “وان” تا به حال ۷ میلیون آن از محل فروش آب معدنی “فیربورن” که محصول تعاونی ما است  به دست آمده است.

حمایت ما از بنیاد “وان” باعث تغییر زندگی در جوامع فقیر شده است. کودکان می توانند به مدرسه بروند چون دیگر مجبور نیستند کل روز را به دنبال آب بگردند. علاوه بر آن کشاورزان می توانند کشاورزی کنند و درآمد کسب کنند و جامعه از بیماریهای مربوط به آب آلوده در امان می ماند.

دانکن گوس بنیان گذار بنیاد “وان” می گوید: شاید فکر کنید که چند پنی نمی تواند تغییری ایجاد کند اما در واقع ایجاد کرده است. در طی ده سال و توسط مشتریان تعاونی “فیربورن” ۱.۵ میلیون نفر در سراسر افریقا به نعمت آب بهداشتی دسترسی پیدا کردند. وقتی ما کار خود را شروع کردیم یک میلیارد نفر در دنیا به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشتند. این رقم امروز به ۶۶۳ میلیون نفر رسیده است و ما خوشحالیم که سهمی در این موفقیت داشته ایم.

مشکل عدم دسترسی به آب آشامیدنی یکی از مهمترین مشکلات امروز جهان است. تعداد قابل توجهی از مردم افریقا خصوصا در کشور مالاوی از همان آبی تغذیه می کنند که حیوانات از آن می نوشند و در آن خود را می شویند. آمار قابل توجهی از مرگ و میر در افریقا به دلیل بیماریهایی است که از آب آلوده وارد بدن می شود مانند اسهال.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از سایت تعاونی “کوآپ”،یکی از ساکنان روستا می گوید: چاه در ماه مارس (اسفند) خشک شد و مجبور شدیم از آب رودخانه استفاده کنیم. در نتیجه بسیاری از اهالی از جمله خود من به بیماری های مختلف دچار شدیم. من آنقدر مریض بودم که نمی توانستم برای آوردن آب از خانه بیرون بروم و بچه هایم دیگر مدرسه نرفتند. اما الان اوضاع تغییر کرده وما از بابت نصب پمپ مدیون بنیاد “وان” هستیم.

یکی از اعضای تعاونی “کوآپ” که به مالاوی سفر کرده است نیز می گوید: بسیار جالب است که ما فقط پمپ آب را به روستا آوردیم و بقیه موارد تقریبا در اختیاران بود. تک تک مردم روستا در حفر یک چاه جدید به ما کمک می کردند. بهره مند کردن یک روستا از آب سالم و بهداشتی گاهی اوقات همین قدر ساده است.

یکی دیگر از اقدامات مهم تعاونی و بنیاد “وان” تهیه یک بانک اطلاعاتی از چاه های منطقه است. این بانک اطلاعاتی از طریق یک برنامه موبایل در اختیار مردم قرار دارند و کاربر می تواند از فاصله و وضعیت نزدیک ترین چاه ها اطلاع پیدا کنند. بنیاد “وان” برای حل مشکل روستا و راه اندازی سیستم آنلاین و برنامه موبایل و آموزش ساکنین روستا ۱.۴ میلیون پوند هزینه کرد.

این پروژه علاوه بر مالاوی در سیرالئون، لیبریا، سودان جنوبی، اوگاندا، رواندا، زامبیا، آفریقای جنوبی، کنیا و اتیوپی نیز در حال اجرا است.

 

درج دیدگاه