شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

علی ربیعی: نباید امر مبارزه با پدیده شوم تروریسم تکفیری را سیاسی کنیم

تهاجم ناکام به دموکراسی و ثبات در ایران

علی ربیعی
علی ربیعی

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی در خبرگزاری خبرآنلاین به تبین و تحلیل حادثه تروریستی تهران پرداخت و این واقعه را به هموطنان ایرانی تسلیت گفت

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی در خبرگزاری خبرآنلاین آورده است:قبل از پرداختن به تبیین حادثه تروریستی داعش در ایران لازم می‌دانم به سهم خود شهادت جمعی از هموطنانمان را تسلیت بگویم. کارگری مظلومانه در حرم امام خمینی شهید شد. افرادی با هزاران آرزو و نامه به دست برای حل مشکلات خود و یا دیگران به مجلس آمده بودند. زنی امیدوارنه برای حل مشکلات جمعی از افراد به مجلس آمده بود. پاسداری فداکارانه جان باخت تا ابعاد فاجعه گسترش نیابد. پژوهشگری جوان تز دکترای خود را با تجربه کار دفتر اقتصادی مجلس پیوند زده بود.
ربیعی در یادداشت خود پیرامون این موضوع ضمن تبیین و چگونگی شکل‌گیری پدیده داعش، شکل‌گیری و فلسفه وجودی این جریان انحرافی را دارای دلایل و علت‌های متفاوت ارزیابی کرد، ولی اهداف تهاجم تروریستی اخیر را، حمله به دموکراسی و ثبات، انتقام از ایران و ممانعت از حرکت پرشتاب ایران به سمت توسعه پایدار دانست.
علی ربیعی در ادامه یادداشت خود بیان نمود: ایران تنها کشور منطقه است که قانون اساسی آن یک توازن روشن میان آزادی و امنیت و تمامیت ارضی برقرار کرده و اجازه نمی‌دهد به نام یکی از این دو رکن بنیادی، دیگری به زیر ضرب برود. تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد همه آن کشورهایی که در طول یک قرن اخیر تلاش کردند به نام امنیت، آزادی شهروندان را مخدوش کنند اکنون نه امنیت پایدار دارند و نه آزادی. تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این قبیل حرکات تاثیری بر اراده ملت و مسولین نخواهد داشت گواهی بارزی است بر همان ماهیت مردم سالارانه نظام که به درستی و به حکمت تمام تعبیر به ‘کلید واژه اصلی’ شد.

ربیعی در ادامه آورده است، این حرکت کور نه می‌تواند امنیت ملی و امنیت داخلی را دچار آسیب کند و نه ذره‌ای از عیار و اعتبار ‘کلید واژه مردمسالاری و نقش مردم’ کاهش دهد. شعار ‘آزادی و امنیت’ که به گفتمان محوری و پیروز انتخابات اخیر تبدیل شد انعکاسی است از همان اصل قانون اساسی که در عین حال پیش شرط اصلی ‘آرامش و پیشرفت’ هم هست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به این نکته کلیدی اشاره نمود که معتقد است نباید امر مبارزه با پدیده شوم تروریسم تکفیری را سیاسی کنیم و با رقابت‌های سیاسی و مسائل حوزه سیاست داخلی و جناح‌بندی‌های داخلی پیوند دهیم. این یک مساله ملی برای همه ماست. کسانی که هنوز در فضای رقابت‌های انتخاباتی هستند نباید انسجام ملی و همدردی ملی شکل گرفته پس از بروز حادثه تروریستی را خدشه‌دار کنند.

درج دیدگاه