چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

توانمندسازی تعاونی ها برنامه اصلی اتاق تعاون اصفهان

تعاون آنلاین – رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: تقویت و توانمندسازی اتحادیه ها و تعاونی ها از برنامه های اصلی اتاق تعاون استان اصفهان است.

حبیب الله بهرامی در ارزیابی عملکرد اتاق تعاون استان اصفهان طی یکساله منتهی به دهه فجر سالجاری، اظهار داشت: یکی از رویکردهایی که اتاق تعاون در این مدت دنبال کرد، تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بود و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را جهت ارتقای سطح کیفیت و توانمندسازی تشکل های تعاونی انجام دادیم.
وی گزینش و جذب داوران خبره و انجام تغییرات در تشکیلات سازمانی مرکز داوری اتاق تعاون بر اساس آئین نامه مصوب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران را یکی از اقدامات اساسی اتاق تعاون استان برشمرد و افزود: مرکز داوری اتاق در مدت یادشده با تشکیل ۱۱۵ جلسه به ۳۱ پرونده مربوط به شکایات اعضاء تعاونی ها از مدیریت تعاونی ها رسیدگی و در أکثر موارد با صلح و سازش بین طرفین خاتمه یافته است.
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با تاکید بر حضور فعال نمایندگان اتاق در کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی مرکز استان و شهرستان های تابعه و بررسی پرونده مالیاتی تعاونی ها طی بیش از ۳۵۰ جلسه، بیان داشت: دفاعیات نمایندگان اتاق در کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی موجب شده از تضیع حقوق قانونی اتحادیه ها و تعاونی های استان پیشگیری گردد.
وی یادآور شد: طی سال جاری براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط سازمان تامین اجتماعی مقرر شد نمایندگان اتاق تعاون نیز در کمیسیون های حل اختلاف تامین اجتماعی شرکت کنند که در این خصوص نسبت به معرفی افراد مذکور جهت حضور در کمیسیون های مرکز استان و شهرستان ها اقدام شد و نمایندگان اتاق بطور مرتب در جلسات یادشده شرکت کرده اند.
رئیس اتاق تعاون استان به برنامه های ترویجی و آموزشی اتاق تعاون اشاره و اعلام کرد طی مدت مذکور براساس قرارداد همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد ۲۵ پودمان آموزشی به مدت ۴۹۵ ساعت با حضور ۹۰۳ نفر فراگیر جهت مدیران، کارکنان و اعضاء تعاونی ها برگزار شد همچنین در این مدت تعداد ۱۱۶ جلسه ترویجی به مدت ۳۴۰ ساعت و ۵۱ گردهمایی ترویجی بمدت ۱۶۲ ساعت اجرا شد.
بهرامی افزود: طی این مدت ۲۷۵۰ مورد اطلاع رسانی به تعاونی ها جهت حضور در ۳۸۰  نمایشگاه داخلی و بین المللی و ۱۲۵۰ مورد اطلاع رسانی به تعاونی ها جهت حضور و یا بازدید از ۱۸۵ نمایشگاه خارجی بین المللی انجام گرفته است.
وی در ادامه به تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون اشاره کرد و بیان داشت: کمیسیون های تخصصی اتاق در گرایشهای آموزش و پژوهش، مسکن، فرش دستباف، صنعت و معدن، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت و امور نمایشگاهی، بهداشت و درمان با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات و سازمان های مربوطه تشکیل و در جهت رفع مشکلات تعاونی ها تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
بهرامی گفت: رئیس، دبیر و نمایندگان اتاق در جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استانداری، کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، کمیته پیگیری و ساماندهی اقتصادی استان، کمیته تحلیل آمار (گمرک استان)، کمیته انتخاب صادر کننده نمونه استان، کمیته انتخاب تعاونی های برتر استان، کمیته تحلیل آمار استان، کمیسیون نظارت بر اصناف استان، کمیته کارشناسی شورای گفتگو، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان حضور فعال داشته اند.
به گزارش ایمنا، وی همچنین افزود: رئیس و نمایندگان اتاق در جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی بعنوان عضو شورا حضور یافته و با طرح مسائل و مشکلات بخش تعاون از جمله ضرورت واگذاری تصدی گری ها و ارائه موارد پیشنهادی به مرکز پیگیر رفع مشکلات بخش تعاون و ارتقای جایگاه این بخش بوده است.
وی همچنین به خدمات مشاوره اتاق تعاون اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۸۶۰ مورد انواع مشاوره حقوقی، مالیاتی، اشتغال و کارآفرینی، بیمه و قوانین کار از طریق مشاوران اتاق تعاون به تعاونی ها ارائه شده است.
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به تشکیل جلسات بررسی پرونده تأئید صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه های تعاونی و تعاونی های مرکز استان در کمیسیون نظارت استان متشکله در اتاق تعاون و همچنین رسیدگی به شکایات اعضاء تعاونی ها در خصوص برگزاری مجامع تعاونی ها با موضوع انتخابات در این کمیسیون، گفت: دبیرخانه کمیسیون نظارت بر انتخابات تعاونی های استان در محل اتاق تعاون دایر گردیده و بر اساس گزارش کمیسیون های شهرستان ها و مرکز استان که به این دبیرخانه واصل شده، طی دهه فجر ۹۴ تاکنون پرونده تأئید صلاحیت کاندیدادهای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی ۳۴۳ اتحادیه و شرکت تعاونی و همچنین رسیدگی به شکایات اعضاء تعاونی ها در خصوص برگزاری مجامع تعاونی ها با موضوع انتخابات در این کمیسیونها انجام گرفته است.

درج دیدگاه