جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت اصلی است

تعاون آنلاین – مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری اولویت اصلی ماست، از معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

یاوری در چهارمین نشست تخصصی دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: برای صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری تولید، چتر حمایتی بیمه بیکاری  با گسترش دامنه پوشش برای کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند همچنان در دستور کار ما قرار دارد و نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: چتر حمایتی بیمه بیکاری با رویکرد اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و کاهش طول مدت ماندگاری مقرری بگیران در برزخ بیکاری ، با جدیت پیگیری می شود و در این راستا استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم بیمه بیکاری انجام و برای بهره برداری و اجرا به سراسر کشور اعلام و ابلاغ شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما توانمند سازی مقرری بگیران بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد آنهاست، خاطر نشان کرد: توانمند سازی این افراد از طریق معرفی آنها به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب و افزایش مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و همچنین طی مسیر برای خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار با جدیت دنبال می شود .

یاوری تاکید کرد: تمام هزینه های آموزش فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری برای کسب و ارتقا مهارت بدون محدودیت از حساب بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۴ بیش از ۲۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند و در شش ماهه اول سال جاری نیز حدود ۱۷ هزار نفر از این افراد دوره های آموزشی مهارت را در این سازمان می گذرانند.

وی افزود: با دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در جهت صیانت از نیروی کار و حمایت از کارگران و کارفرمایان حمایت بنگاه های اقتصادی مشکل دار به طور مستمر دنبال می شود و این موضوع باعث خرسندی کارگران و کارفرمایان شده است.

یاوری با اشاره به حضور به موقع مسئولان حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان ها در بنگاه های اقتصادی مشکل دار و ارائه مشاوره در محیط کار آنها افزود: این موضوع در سال های گذشته  باعث جلوگیری از ریزش نیروی کار و تثبیت اشتغال کارگران شاغل در بنگاه ها شده است.

وی ادامه داد: مشکلات بنگاه های اقتصادی فقط نقدینگی نیست، مشکلات بنگاه ها به دو دسته «درون کارگاهی » و «برون کارگاهی» تقسیم بندی می شود که پاره ای از مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار با تدابیر مدیریتی کارفرمایان و سهام داران و مدیران قابل حل و فصل است و مشکلات درون کارگاهی در این زمره اند.

وی اعلام کرد: استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم بنگاه های مشکل دار در مراحل پایانی تهیه و تدوین است.

وی همچنین از نصب سیستم مکانیزه حضور و غیاب با ثبت اثر انگشت در بیست و سه استان کشور خبر داد و افزود: این سیستم در تنظیم منابع و مصارف بیمه بیکاری و جلوگیری از پرداخت های «بن غیر حق» بسیار موثر و کارساز بوده است.

به گزارش ایلنا، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد : با گذشت حدود ۳۰ سال از اجرای قانون بیمه بیکاری ، قانون و آیین نامه بیمه بیکاری، خدمات حمایتی ارزشمندی را به جامعه کار و تولید ارائه کرده است و موثرترین حمایت ها را از کارگرانی که از کار بیکار شده اند را داشته است.

وی افزود: هرگونه اصلاح در قانون بیمه بیکاری با دقت و توجه تمام و اخذ نظر کارشناسان و صاحب نظران و خبرگان از سراسر کشور و هم چنین ذینفعان و شرکای اجتماعی صورت خواهد پذیرفت.

درج دیدگاه