جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

توجه به بازار هدف اصلی الگوی جدید مشاغل خانگی است

فرصت‌های شغلی استان زنجان چقدر بود؟

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به بازار از اهداف اصلی الگوی جدید مشاغل خانگی است . به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی با تاکید بر این مطلب در ادامه به قانون مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: از سال ۸۹ بعد از تصویب قانون مشاغل خانگی […]

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توجه به بازار از اهداف اصلی الگوی جدید مشاغل خانگی است .
به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی با تاکید بر این مطلب در ادامه به قانون مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: از سال ۸۹ بعد از تصویب قانون مشاغل خانگی و آغاز و پیگیری این موضوع از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های عضو، اقدامات اولیه آغاز شد که از همان ابتدا قرار بود دستگاه اجرایی راهنمایی و مشاوره اولیه را به متقاضیان ارائه دهند و متقاضیان بر اساس مهارت های فردی ، طرح ارائه کنند و بعد از بررسی در دستگاهها، تسهیلات متناسب با حجم کار، اعطا شود.
وی افزود: دستگاه اجرایی به دلیل کمبود نیرو، امکان ارائه مشاوره و راهنمایی را ندارد ضمن اینکه متقاضیان بیش از حد معطوف به دریافت تسهیلات هستند و وابستگی زیادی به موضوع تسهیلات ایجاد شده است .
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در بازنگری، آسیب شناسی و آسیب یابی که در فرآیند مشاغل خانگی داشتیم و در قالب مطالعات تطبیقی و میدانی با متقاضیان، مشاهده شد که باید میزان ضرر وابستگی به تسهیلات را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر این که نگاه جدیدی به مشاغل خانگی داریم که ناظر بر توجه به بازار است، تصریح کرد: تفاوت فرآیند قبلی و فعلی با عنوانِ الگوی جدید مشاغل خانگی، ناظر بر اثربخشی افراد است و ما سراغ همه اشخاص حقیقی و حقوقی می رویم که می توانند اثر بسیار خوبی در این فرآیند داشته باشند.
امامدادی ادامه داد: افراد علاقه مند می توانند از مشاوره و راهنمایی و آموزش ها بهره مند شوند. آموزش ها بسیار کوتاه مدت و در عین حال تاثیرگذار است و مدیریت مالی، شناخت بازار و کارآفرینی آموزش های موثری هستند که ارائه می شود و قدم بعدی، شبکه سازی و اتصال آن ها به بازار است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه ما و جهاد دانشگاهی کشور این کار را شروع کنیم ابتدا یک سری نشان های تجاری استانی و کشوری را شناسایی کردیم و تفاهم نامه هایی منعقد شد و در نظر داریم تولیدکنندگان داخل استان ها را به این نشان های تجاری متصل کنیم.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند کار توضیح داد: در مرحله نخست در کنار مشاوره و راهنمایی عمل می کنیم و در مرحله بعدی خود تولید کنندگان و نشان های تجاری همدیگر را در بازار پیدا می کنند.
امامدادی تاکید کرد: حمایت ما فقط مشاغل موجود نیست. ما فرصت های مغفول و رشته های جدید را هم در این طرح خواهیم دید. در این مرحله به هیچ عنوان درابتدای کار بحث تسهیلات را نخواهیم داشت و اتصال به بازار و افزایش ارتقای کمی و کیفی محصولات هدف اصلی ماست.

درج دیدگاه