سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان بخوانند

توسعه اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان

تسهیلات قرض الحسنه با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری روستاییان درسیستان وبلوچستان ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات قرض الحسنه با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری روستاییان درسیستان وبلوچستان ارائه می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین،  فاطمه سرابندی در کارگروه اشتغال شهرستان زاهدان گفت: هداف اصلی طرح سرمایه گذاری مجریان برای اجرای طرح و ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری روستاییان در روستاست و نرخ تسهیلات بسیار مناسب برای طرح‌های مورد تایید در نظر گرفته شده است که به صورت قرض الحسنه در مناطق روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

وی افزود: طرح‌های اشتغال زایی فراگیر و توسعه روستایی و عشایری دو برنامه مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت برای امسال است که با توجه به وضعیت خاص استان و مرزی بودن آن تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با ویژگی‌های خاص توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران باید اطلاع رسانی شود و روستاییان بتوانند از این تسهیلات بهینه استفاده کنند.

سرابندی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری مدت زمان پرداخت آن است که از دوره تنفس برخوردار است. دستگاه‌های متقاضی استفاده از تسهیلات ویژه توسعه اشتغال روستایی و عشایری باید درباره اهلیت متقاضی بررسی کامل و جامع داشته باشند تا تسهیلات بهینه هزینه شود و مشکلاتی برای بانک ها، متقاضیان و دستگاه‌های اجرایی ایجاد نشود.

این مقام مسئول گفت: هدف از اجرای این طرح جذب بهینه تسهیلات و حمایت از اشتغال پایدار و رونق تولید در روستاهاست که امیدواریم در پایان این طرح شاهد آن باشیم.

وی تاکید کرد: شرط اول متقاضیان استفاده از این تسهیلات ثبت نام در سامانه کار و تایید دستگاه اجرایی است که بیش از ۲۰۰ طرح از دستگاه‌های اجرایی، به ما معرفی شده است و ۱۴۰ طرح کشاورزی پس از بررسی اولیه کمیته فنی دبیرخانه برای بررسی بیشتر به بانک کشاورزی ارسال شده است.

سرابندی ادامه داد: از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان، ۲۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است که به بانک کشاورزی ۵۷ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و پست بانک هم ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

درج دیدگاه