جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

توسعه تعاونی‌های خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت

امسال تعاونی های تولیدی زیادی تشکیل می شود

در نشستی ویژه با حضور استاندار خراسان شمالی گسترش، توسعه و فعال سازی تعاونی های استان در دستور کار فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

در نشستی ویژه با حضور استاندار خراسان شمالی گسترش، توسعه و فعال سازی تعاونی های استان در دستور کار فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفت.

هشدار مدیرکل تعاون خراسان شمالی: اعتماد مردم به تعاونی‌ها کمرنگ شده است

به گزارش تعاون‌آنلاین، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در این نشست اظهار کرد: تفکرات استان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار تنها با انسجام اجتماعی محقق خواهد شد و باید بدانیم اجرایی نشدن این اقدامات به کمبود اعتبارات ربطی ندارد.

شجاعی افزود: در سال‌های گذشته صنایع بزرگ فراوانی در کشور ایجاد شد اما باز هم شاهد بیکاری هستیم چرا که سیستم خوبی برای ایجاد اشتغال شکل نگرفته است و مردم پای کار نیستند.

وی با بیان این که در استان افزون بر ۳ هزار تعاونی وجود دارد که نیمی از آنها غیرفعال هستند، تصریح کرد: در گام نخست باید تعاونی های موجود در بخش های مختلف را فعال کنیم و برای فرمانداران و اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی استان و حتی بنده شرح وظیفه داشته باشیم.

دکتر شجاعی گفت: با پذیرش اینکه در استان سرمایه گذار وجود ندارد باید به دنبال احصا و تقویت سرمایه های اندک موجود در قالب یک برنامه ریزی منسجم و دارای زمان بندی مشخص باشیم.

وی تاکید کرد: تشکیل تعاونی در دنیا تجربه تلخی نیست و ما نباید به راحتی از آن عبور کرده و تنها با راه اندازی یک تعاونی بدون شرح انجام وظیفه آن را به تجربه ناموفق تبدیل کنیم.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر تشکیل ۸ گروه تسهیل گر در ۸ شهرستان، خطاب به فرمانداران دستور داد: به تشکیل تعاونی ها اعتقاد داشته باشید و از تسهیل گران قوی در قالب سازمان های مردم نهاد که تعاونی را به خوبی بفهمند بهره مند شوید.

وی افزود: پس از تشکیل تعاونی ها در بخش های مختلف، مدیران اجرایی برای عملیاتی شدن طرح ها و پروژه های مربوط در شهرستان ها ورود خواهند داشت.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در بحث تشکیل تعاونی‌ها از هیچ بخشی نباید غافل شد.

درج دیدگاه