پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

توسعه مشاغل خانگی راهکار مبارزه با بیکاری

از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۲۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته های مختلف در استان خراسان جنوبی صادر شده است. به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری،  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب افزود:  حدود ۱۳هزار نفر در استان خراسان جنوبی از تسهیلات […]

از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۲۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته های مختلف در استان خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری،  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب افزود:  حدود ۱۳هزار نفر در استان خراسان جنوبی از تسهیلات مربوط به توسعه مشاغل خانگی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی توضیح داد: باید توسعه  فعالیت های شبکه ای،  مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توسعه رشته‌ای نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت ها مورد توجه قرار گیرد که در این راستا فرایند فعلی مورد بازنگری قرار گرفته و مدل جدید توسعه مشاغل خانگی  طراحی و ارائه شده است.

سنجری هدف اصلی  الگوی جدید توسعه  مشاغل را ایجاد  وتثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و استراتژی طرح را توسعه کسب وکارهای خانگی ومحلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه واتصال پایدار به بازار دانست.

وی افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد مناطق، افزایش حضور پایدار کسب وکارهای خانگی در بازار محلی و ملی ، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه مشاغل خانگی ، اتصال صاحبان کسب وکار خانگی به بازارهای هدف وکسب وکارهای مستقل به بنگاه های پیشرو و توانمندی متقاضیان قبل از دریافت حمایتهای مالی وکاهش وابستگی آنها به تسهیلات را از مهمترین دستاوردهای مورد انتظار این طرح برشمرد.

در این راستا چندی پیش تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد کشاورزی با موضوع اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی به امضا رسید و اخیرا اقداماتی برای این بخش در حال انجام است.

سنجری در تشریح جزئیات تفاهم نامه منعقده با جهاد دانشگاهی گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی از ظرفیت های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاد در پیاده سازی برنامه ها و طرح های وزارت متبوع، هم افزایی در اجرای برنامه ها و طرح های توسعه اشتغال و کارآفرینی؛ و همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی ، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع رسانی، مشاوره شغلی و کارآفرینی است.

درج دیدگاه