جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

با حمایت از ۱۸۰۰بنگاه اقتصادی اشتغال موجود را حفظ کردیم

تولید اقتصاد اشتغال تعاون صیانت

یکی از برنامه های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ اشتغال موجود است که اخیرا طرحی از سوی محمد کبیری معاون امور تعاون این وزارتخانه داده شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با حمایت از ۱۸۰۰ بنگاه تولیدی، زمینه تثبیت اشتغال برای ۳۸۰ هزار نیروی کار فراهم شد.

به گزارش تعاون آنلاین، کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای صیانت از نیروی کار یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «تثبیت اشتغال  موجود» است.

طرح کبیری برای صیانت از اشتغال و تکمیل پروژه های نیمه تمام

وی تصریح کرد: با تاکید وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای سیاست تثبیت اشتغال موجود در سال ۹۷ با رصد، پیگیری، تشکیل جلسات متعدد استانی و کشوری، بین بنگاههای اقتصادی مشکل‌دار و سازمانها و ادارات  ذیربط بیمه ای، مالیاتی، بانکی و… با حمایت از ۱۸۰۰ بنگاه تولیدی برای ۳۸۰ هزار نیروی کار «تثبیت اشتغال» صورت گرفت.

کریم یاوری ادامه داد: خوش‌بختانه در سال جاری با به استناد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ به دولت اجازه داده شده بخشی از اعتبارات مندرج در جدول تبصره ۱۴ قانون مذکور را در قالب «وجوه اداره شده با ارائه سود کمک بلا عوض» ؛ با منابع موضوع ماده ۵۲ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را در چهار چوب مصوبات هیات امنا، ضوابط، مقررات و اساسنامه صندوق توسعه ملی و هم چنین تسهیلات بانکی ترکیب و برای اجرای برنامه‌های ایجاد اشتغال مولد، «تثبیت  اشتغال» موجود اجرای سیاست‌های بازار کار و تکمیل اجرای برنامه‌های بند الف تبصره ۱۸ قانون هزینه نماید.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید به زیر مجموعه، شخصاً پیگیری مستمری را برای حل مشکلات بنگاههای اقتصادی در جهت صیانت از نیروی کار و «تثبیت اشتغال» موجود و پایداری تولید و حفظ سیاست بنگاهها داشته که نتایج مثبت آن در آینده اعلام خواهد شد.

 

درج دیدگاه