چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

طرح جدید وزارت تعاون برای کاهش نرخ بیکاری

پرداخت یارانه دستمزد به بنگاه‌های اقتصادی

ایلام تسهیلات کارفرما کارگر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه یارانه دستمزد به واحدهای اقتصادی لرستان پرداخت می‌شود، گفت: وزارت تعاون در این طرح برای مدت یک سال معادل یک سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند. به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب صبح امروز در جمع خبرنگاران به پرداخت یارانه دستمزد به واحدهای اقتصادی لرستان […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه یارانه دستمزد به واحدهای اقتصادی لرستان پرداخت می‌شود، گفت: وزارت تعاون در این طرح برای مدت یک سال معادل یک سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب صبح امروز در جمع خبرنگاران به پرداخت یارانه دستمزد به واحدهای اقتصادی لرستان خبر داد و اظهارداشت: اجرای این طرح سبب کاهش نرخ بیکاری در استان می‌شود.

دولت ۷۰۰ تن گندم مازاد لرستان را خرید

وی پرداخت یارانه دستمزد را یکی از برنامه‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  دانست و عنوان کرد: در این طرح تمام بنگاه‌های اقتصادی که با حفظ اشتغال موجود اقدام به جذب نیروی کار جدید کنند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مدت یک سال معادل یک سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه پرداخت یارانه دستمزد کمک زیادی به کاهش قیمت تمام شده محصول در بنگاه‌های اقتصادی می‌کند  بیان کرد: اجرای این طرح فرصت مناسبی است تا کمبود نیروی انسانی در بنگاه‌های اقتصادی جبران شود از طرفی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد نیز فراهم می‌شود.

وی به کمک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به واحدهای اقتصادی لرستان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی‌های دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یک سال معاف می‌شوند.

آشتاب تصریح کرد: از همه فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف درخواست می‌شود نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تأمین نیروی واحدهای اقتصادی اقدام لازم انجام شود.

درج دیدگاه