پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

معاون شریعتمداری مطرح کرد:

برای کسب و کار مهمتر از وام مداخلات توسعه‌ای است

تولید تسهیلات وزارت تعاون نظارت اقتصاد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسب و کاری که با وام شروع می‌شود، پایدار نیست، در این زمینه مداخلات توسعه‌ای باید به عنوان پیش‌نیاز مدنظر قرار گیرد. به گزارش تعاون آنلاین ،عیسی منصوری در مراسم افتتاح «دومین دوره آموزش تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی  بنیاد برکت» که صبح امروز […]

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسب و کاری که با وام شروع می‌شود، پایدار نیست، در این زمینه مداخلات توسعه‌ای باید به عنوان پیش‌نیاز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تعاون آنلاین ،عیسی منصوری در مراسم افتتاح «دومین دوره آموزش تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی  بنیاد برکت» که صبح امروز در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر روستاها به سبک جدیدی از مداخلات اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کردند که امیدواریم به یک الگو تبدیل شوند.

پرداخت ۳۰درصد یارانه دستمزد به کارآفرینان

وی تأکید کرد: نظارت و مستندسازی، از اشتغال‌های روستایی می‌تواند آنها را تبدیل به یک الگوی موفق کند که در جامعه تأثیرگذار باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار منابع بانکی برای توسعه روستایی در نظر گرفته شد، گفت: توزیع این وام را دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرد که در کنار آن، مداخله توسعه‌ای، پیش‌نیاز هرگونه اتفاقی در کشور است.

منصوری ادامه داد: وام یکی از ابزارهای فرعی است و اصل قضیه، مداخلات توسعه‌ای است به همین دلیل کسب و کاری که با وام شروع می‌شود، پایدار نیست.

وی افزود: حدود ۴۴ هزار روستای شناخته شده در کشور وجود دارد که قرار بود ابتدا به همه آنها ورود کنیم اما تصمیم گرفته شد روستاهایی که قابلیت فعالیت اقتصادی دارند را شناسایی کنیم که حدود ۵ هزار روستا شناسایی شد.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگ کردیم و وزارت کار قرار نیست مداخله کند و در این راه نیازمند نهادهای تسهیلگر مانند بنیاد برکت هستیم بر این اساس توافق کردیم که بخشی از کار را به صورت مشترک دنبال کنیم و منابعی که در اختیار داریم را با این بنیاد به اشتراک بگذاریم که تاکنون نیز هماهنگی‌های خوبی اتفاق افتاده و بخشی از اعتبارات را نیز برای فعالیت نهادهای غیردولتی در نظر گرفته‌ایم؛ به طوری که تشکل‌هایی که اقدامات توانمندسازی و اقتصادی را برای گروه‌های هدف انجام می‌دهند، جامعه هدف هستند و پس از آن، تخصیص وام انجام می‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: برای ۵ هزار روستای کانونی در نظر گرفته شده نیز هماهنگی‌های لازم با معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری انجام شده که امیدواریم بسترهای مؤثر اثربخشی در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود.

درج دیدگاه