پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

ثبت روزانه ۸ تعاونی در کشور طی اولین ماه پاییز

Four 3d puppets, making the round diagram. Object over white

تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری ۲۶۱ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۳۲۱ واحد) کاهشی معادل ۱۹ درصد دارد.

تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری ۲۶۱ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۳۲۱ واحد) کاهشی معادل ۱۹ درصد دارد.

به گزارش تعاون‌آنلاین، بر اساس گزارش های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در مهر ماه ۹۸ تعداد ۲۶۱ شرکت تعاونی و ۲ اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا دست اجرا می باشند. تعداد کل اعضا تعاونی های مذکور ۶۱۱۵ نفر و تعداد شاغلان ۳۵۵۳ نفر و سرمایه اولیه حدود ۸۵ میلیارد ریال می باشد. متوسط تعداد اعضا و شاغل مربوط به این تعاونی ها به ترتیب ۲۳ و ۱۴ نفر است.

از ابتدای امسال چه تعداد شرکت تعاونی تشکیل شد؟

بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های خراسان رضوی و فارس هر کدام با ۱۹ تعاونی و خوزستان و لرستان هر کدام با ۱۷ تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت های کشاورزی و صنعتی به ترتیب با ۶۹ و۴۸ واحد می باشند.

تعاونی های دارای فعالیت « مستغلات اجاره و فعالیت کسب و کار» و « عمده فروشی و خرده فروشی» به ترتیب با ۱۴۰۸ و ۱۳۵۹ نفر دارای بیشترین اعضا می باشد. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت « ساختمان» و « مستغلات اجاره و فعالیت های کسب و کار»به ترتیب ۷۰۳ و ۶۹۳ نفر می باشد.

*مقایسه عملکرد ماه مهر ۹۸ نسبت به شهریور ماه ۹۸

تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری ۲۶۱ واحد در مقایسه با ماه گذشته ۲۲۸ واحد افزایشی معادل ۱۴ درصد دارد. تعداد اعضا افزایشی معادل ۷ درصد و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۱۰ درصد را به همراه دارند.

* مقایسه عملکرد ماه مهر ۹۸ نسبت به مهر ۹۷

تعداد تعاونی های ثبت شده در مهر ماه سال جاری ۲۶۱ واحد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۳۲۱ واحد کاهشی معادل ۱۹ درصد دارد که این میزان برای تعداد اعضا افزایشی معادل ۲۲ و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۲۰ درصد را به همراه دارد.

درج دیدگاه