پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

جایگاه بالای تعاونی ها در استان مرکزی

۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال با حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو در گرایش های مختلف در استان مرکزی فعالیت دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد معادن سنگ محلات در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد تقی آبایی هزاوه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی امروز سه شنبه در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور که با حضور کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون در محلات برگزار شد، گفت: ۲  هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال با حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو در گرایش های مختلف در استان مرکزی فعالیت دارد.

آبایی به فعالیت تعاونی ها در شهرستان محلات استان مرکزی اشاره کرد و افزود: ۱۲.۵ درصد شرکت تعاونی های استان در شهرستان محلات فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت مردم محلات در تعاونی ها در استان از سایر شهرستان ها بالاتر است، ادامه داد: نرخ مشارکت مردم محلات نسبت به سایر شهرستان های استان ۱.۵ درصد بالاتر است.

عضویت ۱۳ هزار نفر از مردم محلات در تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: محلات دارای ۴۷۰ شرکت تعاونی بوده که از این میان ۲۷۰ واحد آن فعال است و ۱۳ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

آبایی اضافه کرد: محلات به واسطه مجموع ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و برخورداری از تعاونی‌های موفق در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات به عنوان نمونه‌ جامع و مناسب در این زمینه است.

تولید ۱۲ درصد سنگ تراورتن جهان در محلات

وی با اشاره به تولید ۱۲ درصد سنگ تراورتن جهان در محلات گفت: ۴۰ درصد معادن سنگ محلات در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر اینکه محلات به عنوان قطب تولید گل در کشور است، گفت: ۱۰۰ درصد گل و گیاه محلات در قالب شرکت تعاونی تولید و روانه بازار می شوند.

درج دیدگاه