پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

جشنواره دانش آموزی فرصتی برای هدایت شغلی نوجوانان

تعاون آنلاین – مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص تأثیرجشنواره‌های دانش‌آموزی در راهنمایی آنها برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی گفت: بسیاری از دانشجویان ما نمی دانند چرا رشته دانشگاهی خود را انتخاب می کنند و جشنواره های دانش آموزی می تواند آنها را برای انتخاب بهتر هدایت کند.

علیرضا ناطقی’ روز سه شنبه در بازدید از جشنواره تعاونی ها فرهنگی آموزشی راه رشد که در مرکز راه رشد برگزار می شود ،افزود: متأسفانه بسیاری از دانشجویان ما نمی‌دانند چرا رشته دانشگاهی‏شان را انتخاب کرده‌اند درحالی‌که پاسخ این چرایی خیلی مهم است چون اساس آینده این افراد است.
وی ادامه داد: به ‌علاوه اگر دانشجویان ندانند چرا به این راه آمده‌اند، پس از پایان دوره تحصیل، عمر و زمان و هزینه‌شان رفته است و نمی‌توانند دوباره از پله نخست آغاز کنند.همچنین از سوی دیگر هزینه زیادی هم به کشور تحمیل شده است.
به گفته ناطقی، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی، به دلیلی نمی‌توانند پاسخ این پرسش که چرا این رشته را انتخاب کرده اند را بدهند اما نکته مهم این است که دانش آموزان ما در مقطع متوسطه بدانند در آینده چه رشته‌ای را انتخاب خواهند کرد و دلیل این انتخاب چیست.
وی افزود:به طور یقین جشنواره‌هامی‌توانند به دانش آموزان در انتخاب رشته دانشگاهی کمک کنند. در انجام پروژه همین‌که دانش آموزان فکر کرده‌اند و بر اساس علاقه خود انتخابی انجام داده‌اند، پایه‌ریزی بسیار خوبی است.
وی تاکید کرد: خوب است که مدیران سیستم آموزشی به برخی مهم فکر کنند؛ خیلی اوقات ما باید طرح سؤال کنیم. نیازی نیست پاسخ را به دانش آموزان ارائه دهیم. پرسش اساس تفکر دانش آموزان است. ما خیلی وقت‌ها به نوجوانان پرسش اساسی زندگی را نمی‌گوییم و او فقط بزرگ می‌شود و وقتی به دهه سوم زندگی‌ می‌رسد تازه می‌پرسد ،من می‌خواهم چه‌کار کنم؟
به گزارش ایرنا، ناطقی تاکید کرد:ضروری است دانش آموزان یاد بگیرند با رجوع به خود پاسخ را بیابند و از والدین و مشاور هم کمک بگیرند.

درج دیدگاه