شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی می شود

وعده ایجاد یک میلیون شغل چقدر واقعی است؟
بیکاری دانش‌آموختگان معضل بازار کار

صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بر اساس قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹۲ نیروی کار ایرانی سال ۹۶ در این استان جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، مهرداد جهاندیده افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۴۰ مورد بازرسی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه در واحدهای صنفی سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی افزود: جایگزینی این تعداد نیروی کار ایرانی نتیجه این بازرسی ها بوده است.
وی ادامه داد: ۱۱۰ تبعه خارجی به طور عمده پزشکان متخصص و افراد دارای همسر ایرانی در سیستان و بلوچستان دارای پروانه کار هستند.
جهاندیده اظهار داشت: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجه ای برای بکارگیری اتباع خارجی نیست.
وی افزود: خیلی از مردم فکر می کنند افراد دارای گذرنامه و مدارک اقامتی می توانند در کشور مشغول بکار شوند اما این مساله درست نیست.
وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بر اساس قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

درج دیدگاه