پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

جویندگان کار بخوانند

دستمزد کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ قرارداد کارورزی در واحد‌های پذیرنده اقتصادی لرستان منعقد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ قرارداد کارورزی در واحد‌های پذیرنده اقتصادی لرستان منعقد شد.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب اظهارداشت: در طرح کارورزی، افراد فارغ التحصیل و جویای کار با حضور در واحدهای اقتصادی می‌توانند با محیط واقعی کسب  کار آشنا شوند و در کارگاه مهارتی فرا گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح کارورز مشمول بیمه حوادث می‌شود حداقل حقوقی نیز دریافت می‌کند، افزود: از آغاز این طرح تاکنون در استان لرستان ۲ هزار ۱۵۱ نفر  قرارداد بسته‌اند و تقریبا هزار و ۶۵ واحد پذیرنده برای جذب کارورز در این طرح شرکت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه امسال سهمیه جذب کاورز چهار هزار و ۵۰۰ نفر است، عنوان کرد: سهمیه سازمان جهاد کشاورزی استان در این طرح هزار نفر، صنعت، معدن تجارت هزار نفر، اداره راه و شهرسازی ۳۲۰ نفر، علوم پزشکی ۳۲۰ نفر، آمورزش و پرورش ۳۰۰نفر، کمیته امداد ۳۴۰ نفر، بهزیستی ۳۴۰ نفر، بنیاد شهید ۳۸۰ نفر، دادگستری ۲۵۰ نفر و میراث فرهنگی ۲۵۰نفر است.

وی بیان کرد: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان جویای کار، افراد به مدت ۴ تا ۶ ماه می‌توانند در واحدهای پذیرنده کار کنند و اگر توسط کارفرما جذب شود، کارفرما بین یک تا دو سال می‌تواند از ۱۰۰ درصد سهم بیمه کارفرمایی معاف شود.

آشتاب در رابطه با اجرای طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایی نیز گفت: در این طرح اگر کارگاه‌هایی دارای مجوز معتبر از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگری داشته باشند و حداقل دو نفر تحت پوشش بیمه‌ای داشته باشند، در صورت جذب نیروی کار جدید به ازای هر دو نفر بیمه شده مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند برای مثال اگر کارفرمایی چهار نیروی بیمه شده داشته باشد می‌تواند دو نفر نیروی کار فارغ التحصیل دارای مدرک دانشگاهی جذب کند و از معافیت یا مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار شود.

وی تصریح کرد: در طرح مذکور شرایط جذب برای فارغ التحصیل  این است که دارای مدرک کارشناسی به بالا باشد، خدمت نظام وظیفه را گذرانده باشد، سابقه بیمه تامین اجتماعی نداشته و در مراکز کاریابی ثبت نام کرده باشد.

درج دیدگاه