جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری۱۰میلیون و۵۰۰ هزارریال تعیین شد

تعاون آنلاین – مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حداقل حقوق بازنشستگان کشوری برای سال آینده ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۵۰ هزار تومان) تعیین شده که اضافه بر بودجه مصوب است.

«محمود اسلامیان» روز دوشنبه در حاشیه همایش امنیت غذایی، سلامت و توسعه که در محل سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به این که در سال آینده حقوق کمتر از یک میلیون تومانی برای بازنشستگان کشوری نخواهیم داشت،افزود: دولت در سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه مصوب به ما کمک کرد تا کف حداقل حقوق بازنشستگان از هفت میلیون ریال به ۹ میلیون ریال برسد.
اسلامیان با تاکید بر این که ۲۵ درصد کل بازنشستگاه کشوری حداقل بگیر هستند، افزایش بیش از ۱۰ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز از محل کمک های دولتی تامین مالی می شود.
وی گفت: برای سال آینده دولت مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه مصوب به این صندوق کمک کرده است تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز برای افزایش حداقل حقوق بازنشستگان را تامین کنیم.

واگذاری ۱۲.۵ درصدی سهام بیمه ملت به ۱۰۰ هزار بازنشسته به شکل قرض الحسنه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره سهم بیمه ملت گفت: در نظر داریم ۱۲ درصد سهم بیمه ملت به ۱۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام قرض الحسنه واگذار شود که این جزو نخستین طرح هایی است که دارای ریسک پایین است.
اسلامیان افزود: در واقع به هر بازنشسته هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(۷۵۰ هزار تومان) سهم تعلق می گیرد که به صورت وام از حقوق شان کسر می شود.
به گفته اسلامیان، ظرف روزهای اخیر، ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان از این طرح بهره مند شده اند.

درج دیدگاه