جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

حدود سه هزار و ۲۰۰ تعاونی فعال در ایلام وجود دارد/ ۱۵ هزار طرح اشتغالزایی در نوبت دریافت تسهیلات

سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح مشاغل خانگی به استان اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال به بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ متقاضی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بخش تعاون تاکنون برای ۱۵ هزار و ۶۰۳ در این استان اشتغالزایی ایجاد کرده است.

به گزارش تعاون آنلاین، شکراله شیرخانی افزود: استان ایلام دارای سه هزار و ۱۹۹ تعاونی است که در صورت فعالیت تمامی این واحدها زمینه اشتغال ۲۵ هزار و ۸۴۱ نفر فراهم می شود.

وی یادآور شد: از مجموع سه هزار و ۱۹۹ تعاونی ثبت شده در استان یک هزار و ۹۴۳ تعاونی فعال است و هم اکنون در این واحدها ۱۵ هزار و ۶۰۳ نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: در بخش تعاون و طی سه ماهه نخست امسال ۱۵ تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته است.

شیرخانی تاکید کرد: همچنین ۲۱ درصد تعاونی ها نیز با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت نشان از حضور اثربخش و اشتغال بانوان در استان ایلام دارد. یک هزار و ۲۵۶ تعاونی غیرفعال در استان ایلام وجود دارد و اگر از این ظرفیت استفاده شود زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۲۳۸ شهروند ایلامی فراهم می شود.

وی در خصوص مشاغل خانگی گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح مشاغل خانگی به استان اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال به بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ متقاضی پرداخت شده است.

درج دیدگاه