پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

حضور بخش خصوصی در جلسات تصمیم‌گیری را تشریفاتی کردند

حضور فعالان اقتصادی در جلسات تصمیم گیری، مهمتر از شنیدن نظرات آنهاست.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اجرای قوانین مطالبه بخش خصوصی است و چنانچه به نظرات فعالان اقتصادی توجه شود، شاهد این حجم از تصمیم‌های شتابزده اعم از ممنوعیت و محدودیت نبودیم.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد لاهوتی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افوزد: در جلسه هفته گذشته بسیاری از حقوقدانان و اقتصادانان مخالف وضع قانون تجارت به این شکل بودند، اما نمایندگان مجلس به آن توجهی ندارند.

وی موضوع مکاتبه رئیس اتاق تهران با معاون اول رئیس جمهور درباره مواد ۲ و سه قانون کسب وکار گفت: این سومین نامه‌ای است که برای معاون اول درباره اجرای قانون نوشته و دستور رعایت آن صادر شده، اما باز هم تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

به اعتقاد لاهوتی، حضور فعالان اقتصادی در جلسات تصمیم گیری، مهمتر از شنیدن نظرات آنهاست  امروز در کشور قوانین زیادی وجود دارد که اجرا نمی‌شود و الزامی برای اجرا هم ندارد، چنانچه الزامی وجود داشت، افرادی که به آن عمل نمی کردند، نگران بودند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به قانون تجارت که در مجلس در حال تصویب است، گفت: موافقان این قانون را مترقی‌ترین و مخالفان آن را بدترین قانون می‌دانند.

لاهوتی معتقد است حضور فعالان بخش خصوصی در جلسات مختلف بیشتر حالت تشریفاتی داشته و کمتر نسبت به آن توجه وجود دارد.

 

درج دیدگاه