شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مدیر امور تعاون استان مازندران:

حضور پررنگ مازندرانی ها در جشنواره تعاونی های برتر

مدیر امور تعاون اداره کل خبر داد آغاز ثبت نام دوازدهمین دوره جشنواره تعاونیهای برتر استان مازندران

به گفته سیاوش علیزاده، مدیر امور تعاون استان مازندران، ۴۷۵ تعاونی از این استان، برای حضور در جشنواره سراسری تعاونی های برتر ثبت نام کرده اند.

علیزاده درباره اقدامات مهم آن نهاد در سال ۹۶ گفت، برای تسهیل و رشد تعاون در استان، با دستگاه­های اجرایی، کارگروه های مشترک برگزار کرده و با آنها در زمینه­ های مختلف،  تفاهم­نامه امضا کرده­ ایم. تاسیس ۳ تعاونی توسعه عمران شهرستان و اقدام به تاسیس ۸ تعاونی توسعه و عمران دیگر در این سال از اقدامات مهم اداره تعاون استان مازندران است.

حضور پر رنگ تعاونی های استان مازندران در جشنواره تعاونی های برتر نمادایی از این مساله است.

۱۰۲ تعاونی از ثبت نام­ شد­گان، تعاونی کشاورزی هستند. به همین منوال، ۹۶ تعاونی صنعتی، ۹ تعاونی معدنی، ۶۳ تعاونی تامین ­نیاز، ۷ تعاونی فرش دستباف، ۱۳۲ تعاونی خدماتی، ۲۱ تعاونی حمل­ و­نقل، یک تعاونی مرزنشین، ۴ تعاونی اعتبار، ۱۶ تعاونی مسکن، ۳ تعاونی عمران، ۴ تعاونی زنان، ۲ تعاونی دانش ­بنیان، یک اتاق تعاون، یک تعاونی سهامی­ عام، ۱۲ تعاونی دهیاری، یک تعاونی روستایی و ۳ تعاونی صنایع دستی خود را در معرض رقابت قرارداده اند.

او یادآور شد، ۲ تعاونی از استان، در سال ۹۵ ،  برنده عنوان تعاونی برتر ملی شده بودند.

وی اضافه کرد: سهم تعیین شده  بخش تعاون استان، برای صادرات در سال ۹۵، به میزان ۲۳ هزار دلار بوده است، اما این استان موفق شده با وجود سرمازدگی محصول مرکبات و کیوی، به میزان ۲۷ هزار دلار صادرات داشته باشد.

لازم به ذکر است، استان مازندران،  ۷ هزار و ۱۷۵ تعاونی فعال دارد. این تعاونی­ ها یک میلیون و نهصد و نوزده هزار نفر عضو دارند و برای ۹۹ هزار و ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

درج دیدگاه