شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

حقوق زندانیان شاغل چقدر است/ ایجاد ۱۱۰۰ فرصت شغلی برای زاندانیان

هفت میلیارد ریال امسال توسط این بنیاد به انجمن حمایت از زندانیان برای عیدی شب عید پرداخت شده و ۱۶نفر از مددجویان زندان های استان توسط این بنیاد آزاد شده است.

هزار و ۱۰۰فرصت شغلی پایدار امسال در بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی ایجاد شده است.
به گزارش تعاون آنلاین، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی گفت: این مشاغل در زمینه تولید نهال مثمر و غیرمثمر، عمران و ساختمان، انجام طرح های شهری، دامپروری، صنایع دستی، تولید مبلمان شهری، تولید فنس، تراشکاری، صنایع فلزی و خیاطی بوده است.

سعید کلهر افزود: با فعالیت این افراد در زمینه های مختلف عمرانی و اقتصادی برای ۲۰درصد زندانیان استان مرکزی بدون حمایت های بخش دولتی و خصوصی به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

او کمترین و بیشترین دستمزد پرداخت شده توسط این بنیاد در سال جاری را ۲تا۱۸ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ۲۰میلیون ریال از ابتدای سال جاری تا کنون به عنوان حقوق و دستمزد به زندانیان استان مرکزی پرداخت شده است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۳۰۰نفر بافنده فرش دستبافت در زندان های استان گفت: ۱۰۰دستگاه دار قالی در بنیاد تعاون زندانیان استان فعال است و سالانه هزار متر فرش در این نهاد تولید می شود.

کلهر افزود: افزایش ۲برابری تولید فرش دستبافت، توسعه دامداری ۱۰۰راسی بنیاد زندانیان استان مرکزی، توسعه ۵۰هکتاری باغ پسته زرندیه، افزایش تولید نهال در نهالستان استان مرکزی از یک میلیون اصله به ۲میلیون اصله نهال در سال، بهره گیری از نیروهای نخبه و کارآفرین استان در کارگاه های زندان، ایجاد نمایشگاه دایمی فرش در اراک و شرکت در نمایشگاه های استان از برنامه های این بنیاد در سال آتی است.

او گفت: ۱۰۰تن محصول گندم و جو از ابتدای سال جاری تا کنون در بنیاد زندانیان استان مرکزی، یک میلیون اصله نهال، ۵۰۰تن علوفه، ساخت سالن ورزشی شهید حججی در شهرک ولیعصر اراک، آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی یک هزار نفری شهرداری شازند، بهره برداری از سالن مجتمع رفاهی و اسکان مددجویان ساوه، بهره برداری از سکوی آبگیری راه آهن اراک و تجهیز محوطه علوم پزشکی استان قم از جمله اقدامات این بنیاد در سال جاری است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی گفت: هفت میلیارد ریال امسال توسط این بنیاد به انجمن حمایت از زندانیان برای عیدی شب عید پرداخت شده و ۱۶نفر از مددجویان زندان های استان توسط این بنیاد آزاد شده است.