جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حقوق و عیدی بازنشستگان بدون هیچ مشکلی پرداخت می شود

تعاون آنلاین – وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت ۱۰۰هزار میلیارد ریال برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در بودجه سال آینده اختصاص داده و حقوق و عیدی آنها در اسفند ماه بدون هیچ مشکلی قابل پرداخت است .

علی ربیعی شامگاه شنبه در جشنواره نیکو کارافرین در مجموعه تلاش ضمن تاکید بر تجلیل از مدیران اقتصادی اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: سال آینده در صورتی که پول درمان تامین اجتماعی تسویه شود و بتوان با چهارماه تاخیر به سال ۹۶ برویم، پس از ان با پولی که ذخیره شده می شود در زمینه افزایش پلکانی دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی هم اقدام کرد.

١٢۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد :تاکنون ١٢۵ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده و با تماس تلفنی از خانواده های انها علل مدرسه نرفتن را از آنها جویا شدیم.
وی گفت: تماس از سوی دولت با این خانواده ها برای انها خیلی عجیب و خوشایند بود و از اینکه جویای وضعیت تحصیلی کودکانشان بودیم ابراز خرسندی می کردند.
ربیعی گفت :تعدادی از این کودکان به دلیل فقر مادی نتوانسته بودند به مدرسه بروند که با تامین مخارج تحصیل توانستیم این کودکان را راهی مدرسه کنیم.

مرخصی مادرانی که سرپرستی فرزند از بهزیستی را می پذیرند
وزیر کار گفت :مادرانی که فرزندی را از بهزیستی قبول می کنند، نظیر دیگر مادران می توانند از مرخصی بهره مند شوند و این مرخصی برای نزدیکی مادر و کودک هم لازم است.

١٢٠ هزار شغل در سال آینده
ربیعی گفت :امسال توانستیم ١٠٠ هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد شده که سال آینده این رقم به ١٢٠ هزار شغل افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، سه درصد تعداد بیمه شدگان در سال گذشته و چهار درصد در ششماهه نخست امسال به تعداد بیمه شدگان افزوده شده است.
وی افزود :توسعه اشتغال با اجرای طرح تکاپو در حوزه « آی تی » در استانهای کردستان،مازندران و خوزستان شروع شده و سرمایه گذاران ملی ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد تومان و در برخی موارد تا ۲۰ هزار میلیارد ریال ( ۲ هزار میلیارد تومان ) در این زمینه سرمایه گذاری شده است.
وی گفت در حوزه آی تی گردشگری و خدمات مولد تلاش زیادی انجام شده و بتازگی در یکی از سفرهای استانی یک منطقه روستایی که دوخانه مناسب برای جذب گردشگر را داشت افتتاح شد.

اشتغال در صنعت کفش و پوشاک
به گزارش ایرنا، وزیر کار گفت: ظرفیت زیادی برای توسعه اشتغال در رسته پوشاک وجود دارد، به طوری که می توان تا ۵٠٠ هزار شغل در این رشته ایجاد کرد.
وی اضافه کرد : اکنون ترکیه ٢ میلیون نفر شغل در رسته پوشاک دارد و بتازگی در تعامل با برند ترک قرار شده با برند آنها در ایران پوشاک تولید شود.
ربیعی افزود:کالای تولیدی در ایران با کالای مشابه ترک برابری می کند و از نظر کیفی هم برتری دارد .
به گفته وی، اکنون به دلیل هزینه بالا در کشور ترکیه بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل دارند در زمینه یاد شده در ایران سرمایه گذاری کنند.

درج دیدگاه