مدير تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان:

حمایت از کارآفرینان یعنی رونق اشتغال‌زایی

نشست کانون کارآفرینی خوزستان
نشست کانون کارآفرینی خوزستان

در نشست کانون کارآفرینی خوزستان سعید حمید، مدیر تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان مطرح کرد: تعاون یعنی اتحاد سرمایه‌های کوچک و افکار پراکنده و بر همین اساس تلاش داریم از افکار کارآفرینان برتر برای ایجاد گروه‌ها و تعاونی‌ها در جهت ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری استان استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، سعید حمید در نشست هم‌اندیشی کانون کارآفرینان استان و مدیریت تعاون بیان کرد:‌ امروزه تعاون در بسیاری از کشورها به عنوان ابزاری مهم در جهت جذب مشارکت توده مردم در بهره‌مندی از منافع توسعه اقتصادی به شمار می‌رود و ‌سوق‌دادن کارآفرینان برتر خوزستان به سمت تشکیل گروه‌ها و تعاونی‌ها، شیوه صحیحی جهت ارائه تجربه و مهارت نخبگان کارآفرینی به دیگران است و در مرحله بعد وظیفه ما کمک به بازاریابی تولیدات آنها در کشور و خارج از کشور است که این خود در ایجاد برندهای خاص خوزستان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: حمایت از کارآفرینان و استفاده از مهارت و ایده‌های آنها دغدغه اصلی مدیرکل محترم است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: ‌رویکرد کارآفرینی به نحوی است که می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را از بخش دولتی به سمت بخش خصوصی سوق دهد.

در این نشست دبیر کانون کارآفرینان خوزستان نیز اظهار کرد: کانون در واقع مجموعه‌ای متشکل از کارآفرینان برتر، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان است، که به طور مستقل و غیردولتی در راستای تحقق اهداف و وظایف سازمان نظام کارآفرینی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

خدیجه یارعلی با ذکر اینکه کارآفرینی زمانی جواب می‌دهد که به صورت کارآفرینی اجتماعی باشد، افزود: در حقیقت در توسعه کارآفرینی بهترین روش استفاده از دانش و تجربه بومی منطقه است و در بحث توسعه روستایی ما باید عزّت نفس روستائیان را به نحوی که آنها به قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی خود ایمان بیاورند بازگردانیم و اگر در این راه بخش دولتی در کنار ما باشد حرکت ما شتاب می‌گیرد.

در پایان مدیر تعاون استان با تجلیل از فعالیت‌های کانون کارآفرینی خوزستان گفت: در حقیقت می‌توان گفت توجه به کانون کارآفرینان توجه به افکار سازنده است.

درج دیدگاه