جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حمایت اتحادیه های کارگران انرژی، فولاد و معدن از وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی

حمایت اتحادیه های کارگران صنعت انرژی و فولاد و معدن از ربیعی

ربیعی

اتحادیه سراسری و تعاونی های فولاد و معدن و اتحادیه کارگران صنعت انرژی با صدور بیانیه های جداگانه ای حمایت خود را از برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کابینه دوازدهم اعلام کردند.

این اتحادیه در بیانیه خود ضمن بر شمردن دلایل خود برای دادن رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ربیعی ناکید کرد؛ وزارت کار توانسته است با سیاست‌گذاری صحیح وضعیت معیشتی کارگران را بهبود ببخشد.

در قسمتی از این بیانیه با اشاره پیش گرفتن مزد از تورم تاکید شده؛ وضعیت معیشتی کارگران بهتر شده است و با انتصاب مجدد وی در این سمت، بازهم سیاست‌های رفاهی در مسیر اصلی خود می‌افتد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به معضل قراردادهای موقت کار که امنیت روان کارگران را تهدید می‌کند، آمده است، وزارت کار با ایجاد سامانه ثبت قراردادهای کار به تدریج قراردادهای موقت کار را به حاشیه می‌راند و پایان می‌دهد.

در پایان این بیانیه یادآوری شده است که ظرفیت‌های موجود در بخش صنایع انرژی کشور محدود نیست و وزیر کار نیز با عنایت به ظرفیت‌ها بخش خصوصی و سرمایه‌گذارن خارجی را ترغیب کرده است که برای سرمایه‌گذاری در این بخش هرچه سریعتر ورود کنند.

 

** اتحادیه سراسری فولاد

اتحادیه سراسری و تعاونی های فولاد و معدن نیز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت خود و شرکت های زیرمجموعه اتحادیه را از «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه اتحادیه سراسری تعاونی های تخصصی فولاد و معدن با تشکر ویژه ای از زحمات و توجه ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به دیدگاه والا و ارزشمندشان در این بخش تشکر و از آن استقبال می کند.

به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

طبق ماده ۲۰۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.

روز گذشته (سه شنبه) رییس جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی از برنامه های دولت دوازدهم دفاع کرد.

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آغاز شده است و گزینه های پیشنهادی برای هر وزارتخانه (بر اساس حروف الفبای وزارتخانه ها) از برنامه های خود دفاع می کنند.

درج دیدگاه