پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

حمایت از تعاونی های نوبنیان الویت اول وزارت تعاون است

هرمزگان دانش بنیان

 نصراله بازوند معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کیومرث برخورداری سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان در مدت سرپرستی وی تشکر کرد واظهار امیدواری کرد: هادی ابراهیمی مدیرکل جدید با کمک همه همکاران و مدیران استانی و جامعه هدف بتواند در جهت پیشبرد اهداف وزارت تعاون و خدمت به مردم گام بردارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه رسته های شغلی در استانها شناسایی شده است، گفت: تمام تسهیلات اشتغال برای رسته های اولویت دار پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، نصراله بازوند دوشنبه شب در آئین معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان بیان داشت: هرمزگان از مهم‌ترین استان‌ها در شرایط فعلی اقتصادی است که باید برای ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و بخش خصوصی در استان برنامه ریزی هایی صورت پذیرد. هرمزگان در حوزه صنعت فولاد و کشتی سازی، گردشگری و بوم گردی و شیلات دارای پتانسیل‌های زیادی است که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌های آن در استان، باید زمینه ایجاد صنایع زیردستی اینها فراهم شود.

ثبت نام ۵۵۵ تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر هرمزگان

بازوند اظهارداشت: از زمان انتصاب محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون در این وزارتخانه اقدامات بی نظیری صورت گرفته و یا در حال انجام شدن است از جمله بحث شفاف سازی و اطلاع رسانی که تمام تسهیلات یارانه‌ای پرداخت شده در حوزه اشتغال، در سایت وزارتخانه منتشر گردیده و اگر اطلاع داده شود که این تسهیلات در راستای کار درخواستی هزینه نشده، مبلغ تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد برای دریافت کنندگان، محاسبه می‌شود.

وی کاهش سن مدیریتی از ۳۳ سال به ۲۰ سال، انتشار حقوق دریافتی تمام مدیران، انتشار اسامی بدهکاران وابسته به صندوق بازنشستگی و شستا در سایت وزارت، افزایش برقراری مستمری برای مددجویان بهزیستی از ۳ تا ۵ برابر، واگذاری ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به آنها، دریافت مجوز تعاون از طریق سامانه و ایجاد ۹۲ هزار شغل خانگی و صدور مجوز ۲۷۰ هزار مشاغل خانگی را از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ذکر کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از تعاونی‌های نوبنیان را از اولویت‌های اول وزارتخانه عنوان و اضافه کرد: در هرمزگان تعاونی توسعه عمران نداریم و باید در این راستا اقدامات لازم صورت بگیرد. باید در همه زمینه‌ها پاسخگوی عملکرد خود در برابر جامعه هدف باشیم، چالش‌هایی در هرمزگان وجود دارد که مختص این استان نیست و در کل کشور حاکم است.

بازوند تصریح کرد: ما باید در همه زمینه‌ها پاسخگوی عملکرد خود در برابر جامعه هدف باشیم، چالش‌هایی در هرمزگان وجود دارد که مختص این استان نیست و در کل کشور حاکم است. یکی از چالش‌هایی که استان‌ها را آزار می‌دهد چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است که اگر نتوانیم برای این‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم به بزرگ‌ترین چالش در آینده تبدیل می‌شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به سمت کارآفرینی پیش رویم و میدان را به دست اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و سمن‌ها بدهیم و این مهم‌ترین تصمیمی است که باید در این استان گرفته شود.

بازوند عنوان کرد: نهضت مهارت‌آموزی که از برنامه‌های وزارت تعاون است را باید جدی بگیریم چرا که بیشتر فارغ التحصیلان و افراد جویای کار، فاقد مهارت هستند. چالش اجتماعی مهم دیگر، حاشیه‌نشینی است که معضل بزرگی در استان است، اگر توسعه راه‌های روستایی را به‌خوبی انجام می‌دادیم این مشکل کاهش می‌یافت، چالش دیگر اقتصادی، صنعتی و گردشگری است که اگر در این زمینه بخش خصوصی را حمایت کنیم بسیار پیشرفت خواهیم داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید روی سند توسعه گردشگری نیز کار شود. قاچاق موضوع دیگری است که هرمزگان را آزار می‌دهد، هر چه سطح قاچاق پایین آید، شفاف‌سازی بیشتر و مالیات‌ها پرداخت شود در نتیجه بسیاری از دغدغه‌هایمان کاهش می‌یابد، آیا تحقیقات کافی در خصوص سرباندهای قاچاق در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: چالش دیگر، کشاورزی و دامپروری در هرمزگان است، تولید محصولات کشاورزی و دامپروری و شیلات در چه جایگاهی است؟ در حوزه شیلات هرمزگان باید حرف اول را بزنیم، متأسفانه در هرمزگان آلودگی دریا و خشک‌کردن ساحل مشکل دیگری است که استان با آن مواجه است

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کمبود آب شرب مسئله دیگری است که باید در استان جدی گرفته شود، در حوزه بهداشت و درمان نیز هرمزگان جایگاه خوبی ندارد، اگر بحث توریست درمانی در این استان را توسعه دهیم می‌توانیم ده‌ها هزار شغل ایجاد کنیم که برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

 

درج دیدگاه