شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

حمایت شریعتمداری از مشاغل خانگی/ زمینه اشتغال ۳ میلیون سرپرست خانوار در مشاغل خانگی باید فراهم شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید زمینه اشتغال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از طریق کسب و کارهای خانگی فراهم شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید زمینه اشتغال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از طریق کسب و کارهای خانگی فراهم شود.
به گزارش تعاون آنلاین، محمد شریعتمداری در نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که باید زمینه به کارگیری این افراد در مشاغل خانگی فراهم شود، گفت: ایران در زمره ۱۵۰ کشوری قرار دارد که در حوزه کسب و کارهای خانگی از قانون برخوردار است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه خرد و کلان مشاغل خانگی آسیب شناسی شده است، افزود: باید در این حوزه با بهره گیری از مطالعات صورت گرفته اقدامات قابل توجهی در حوزه توسعه کسب و کارهای خانگی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه توسعه مشاغل خانگی فرهنگ سازی کنیم، نیز گفت: دو عامل دانش و عضویت در تشکل‌ها می‌توانند در حوزه توسعه کسب و کارهای خانگی و سوق دادن افراد به این سمت مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین مالی خرد برای کسب و کارهای خانگی باید کارهای جدی تری صورت گیرد ضمن اینکه توسعه آموزش‌های حرفه‌ای یک ضرورت بر توسعه کسب و کارهای خانگی محسوب می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: برای سال ۹۸ باید زیرستادهای مشاغل خانگی در استان‌ها را فعال کنیم تا بتوان از ظرفیت‌های این نوع مشاغل در استان‌ها بهتر بهره برد.