پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خانه بهداشت کارگران راه اندازی شد؟

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد در کارگاه‌های تولیدی استان ۵۰ خانه بهداشت کارگری ساماندهی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد در کارگاه‌های تولیدی استان ۵۰ خانه بهداشت کارگری ساماندهی شد.

به گزارش تعاون انلاین، حفیظ‌الله فاضلی اظهار داشت: برای نخستین بار پیمایش شیوع‌شناسی اعتیاد در جامعه کار با انجام نمونه‌گیری بیش از ۱۳۰۰۰ نمونه در کل کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت و دومین پیمایش نیز پیمایش وضعیت سلامت روان و کیفیت زندگی کاری کارگران کارگاه‌های تولید و صنعتی است که انجام شد.

وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح کاج افزود: افزایش دانش، نگرش و مهارت کارگران و کارفرمایان در اصول پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری از جمله اهداف اجرای طرح کاج است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نتایج اعتیاد در کار موجب افزایش ۲ الی ۳ برابری غیبت کارگران مصرف کننده مواد مخدر نسبت به سایر کارگران، افزایش ۳ برابری درخواست هزینه‌های درمان و غرامت دستمزد کارگران مصرف کننده مواد مخدر نسبت به سایر کارگران می‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط اداره کار استان در راستای پیشگیری از اعتیاد تشکیل و راه‌اندازی کمیته کارگری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۹۶، تخصیص مبلغ ۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی، راه‌اندازی و سازماندهی ۵۰ خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌ها و کارخانجات استان، برپایی نمایشگاه‌های کاهش اعتیاد، تولید ۲ برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی می‌باشد.

درج دیدگاه