جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

لزوم تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان

خانی، ترویج تعاونی استارتاپ منابع طبیعی محیط زیست دانش آموخته

دانشجویان و دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست برای اشتغال نیازمند تخصص های مکمل هستند و تنها نباید به رشته تخصصی خود اکتفا کنند.

مدیر کل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست باید تشکل های تعاونی و دانش بنیان در کشور شکل بگیرد.

به گزارش تعاون آنلاین، مسلم خانی در همایش علمی بررسی اشتغال دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست ایران در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج افزود: سازمان جنگل ها و مراتع و محیط زیست می توانند با کمک یکدیگر برای ساماندهی مشاغل دانش آموختگان طرح های عملیاتی به اجرا درآورند.

وی یادآور شد: در استان هایی مانند خراسان رضوی و خوزستان چنین تشکل های ایجاد شده که نتایج خوبی داشته است . خانی اضافه کرد: این دانش آموختگان علاوه بر تشکیل تعاونی ها و فعالیت در قالب شرکت های دانش بنیان ،باید آموزش های مکمل را فرا بگیرند.

وی گفت: دانشجویان و دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست برای اشتغال نیازمند تخصص های مکمل هستند و تنها نباید به رشته تخصصی خود اکتفا کنند. وی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۱۲ شرکت تخصصی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به صورت جدی در قالب شرکت های دانش بنیان، تعاونی و در تیم های تخصصی در کشور فعالیت می کنند که حرکت تولیدی آنها به دلیل استفاده از دانش روز و فراگیری آموزش های مکمل با موفقیت همراه بوده است.

این مسئول ایجاد مراکز مشاوره برای دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست را در فضای دانشگاهی برای جذب سریع آنان به بازار کار ضروری دانست . مدیر کل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نهاد سازی در حوزه دانشجویان رشته های منابع طبیعی و محیط زیست موجب می شود وابستگی ذهنی آنها به نهادهای دولتی به حداقل رسیده و خلاقیت و شکوفایی این افراد بیشتر می شود.

خانی در ادامه به رویدادهای استارتاپی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست اشاره و خاطر نشان کرد: استارتاپ ها در این ۲ حوزه در کشور به اندازه تعداد انگشتان دست نبوده، این در حالی است که این رویدادها در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می تواند دانشجویان و اساتید این ۲ رشته را به تکاپو وادارد تا تلاش کنند راه های جدید کسب وکار را کشف کنند. همایش علمی یک روزه بررسی اشتغال دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مسئولان کشوری و اساتید دانشگاه در کرج برگزار شد.

درج دیدگاه