پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خبرهای خوش شریعتمداری برای متقاضیان دریافت تسهیلات خانگی

شریعتمداری سازمان بین المللی کار آسیا اقیانوسیه
محمد شریعتمداری روابط عمومی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادی برای افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی به بانک مرکزی ارائه شد.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادی برای افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی به بانک مرکزی ارائه شد.

به گزارش تعاون‌انلاین، وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات برای ایجاد شغل باید به مفاهیمی مانند برندسازی، توانمندسازی، شبکه سازی و آموزش گره بخورد تا نتایج به دست آمده مناسب و درخور باشد، ادامه داد: برای هر کارفرما یا پیشران در حال حاضر صد میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است و این افراد می‌توانند ۱۵ نفر را به کار بگیرند.

شریعتمداری خبر داد: خداحافظی با امضاهای طلایی در بخش تعاون

او با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات برای پیشران‌ها و تسهیلات فردی ارائه شده است، درباره سقف پیشنهادی برای تسهیلات فردی را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ما معتقد هستیم این رقم برای مشاغل فردی مناسلب است و برای پیشران ها نیز افزایش رقم صد کمیلیون تومان موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد تقاضا برای دریافت تسهیلات ارائه شده است؟ گفت: در سال گدشته ۲۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۶۷ هزار نفر امکان بهنره مندی از تسهیلات را یافتند.

شریعتمداری از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در این حوزه خبر داد و گفت: در طرحی مشترک ۶۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری نیز مشمول طرحی ویژه برای اشتغال قرار گرفتند تا ظرفیت‌هایشان فعال شود.

به گفته وی با تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده است پرداخت تسهیلات اشتغال زا به شاغلان در دستگاه‌های دولتی ممنوع شود.

وی در جواب این پرسش که برای روان سازی پرداخت تسهیلات  افزایش ایجاد شغل پایدار در این بخش چه تصمیماتی اتخاذ شده است؟ گفت: برای مشاغلی که به حوزه بهداشت و درمان و تغذیه مردم اختصاص دارند، مشکلاتی در حوزه صدور مجوز وجود داشت که با هماهنگی دستگاه های مربوطه مقرر شد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کوتاه‌ترین زمان دستورالعمل های لازم برای فعالیت در این حوزه را ابلاغ کند که این اقدام خود گامی بزرگ در این حوزه تلقی می شود.

درج دیدگاه