جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خبر خوب برای متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی

امسال ۱۵ هزار فقره تسهیلات با سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی از افزایش ۸ برابری تسهیلات برای مشاغل خانگی در سال ۹۶ خبرداد .

به گزارش مرکز تعاون آنلاین، ” مهناز امامدادی ” با حضور در  شبکه خبر افزود : ۲۵ هزار شغل خانگی در ۳۵۰ رشته شغلی در سطح کشور وجود دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۸ برابری تسهیلات برای توانمندی متقاضیان مشاغل خانگی در سال ۹۶ گفت : این تسهیلات از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است .

وی با اشاره به وجود ۳۵۰ رشته شغلی برای مشاغل خانگی، افزود: از تعداد ۳۵۰ شغل خانگی موجود مشاغلی در حوزه های دامداری، خیاطی، IT و ICT فعالیت بیشتری دارند.

امامدادی اضافه کرد :  با ۸ برابری شدن بودجه ایجاد مشاغل خانگی ظرفیت های جدید بسیاری ایجاد شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی گفت : متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی ، اطلاعات مربوط به مشاغل موجود را در فرم دو صفحه ای اطلاعات مشاغل مطالعه و با توجه به شغل مدنظر اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد :  پس از انجام فرایند ثبت نام فرم تکمیل شده به دستگاه مربوطه ارجاع و در صورت تایید به اداره کار برای صدور مجوز اشتغال ارسال می شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خاطرنشان کرد :  متقاضیان پس از دریافت مجوز می توانند درخواست دریافت تسهیلات داده و با مراجعه به بانکی که از سوی سرپرستی شعب هر استان تعیین می شود نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

امامدادی افزود: امسال ۱۵ هزار فقره تسهیلات با سود ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی درباره کلاس‌های آموزشی که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می‌شدند، گفت: متناسب با نیازی که در بازار و جامعه دیده می‌شود سازمان فنی و حرفه‌ای درباره کلاس‌ها تصمیم گیری می‌کند و اگر مشخص شود که متقاضی و نیاز در بازار وجود دارد حتما کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

 

درج دیدگاه