پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خبر خوش ربیعی برای جوانان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:یکی از دغدغه های اصلی کشور بحث اشتغال زایی و ایجاد کار برای جوانان است که در این ارتباط ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است. به گزارش تعاون آنلاین، علی ربیعی در جمع مسئولان شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: در بحث اشتغال و توسعه کشور نباید فقط انتظارمان […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:یکی از دغدغه های اصلی کشور بحث اشتغال زایی و ایجاد کار برای جوانان است که در این ارتباط ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی ربیعی در جمع مسئولان شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: در بحث اشتغال و توسعه کشور نباید فقط انتظارمان به اجرای طرح های بزرگ صنعتی مانند نفت و گاز و پتروشیمی باشد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد مشاغل، اجرای طرح های اشتغال زایی خانگی و کار آفرینی در صنایع کوچک و طرح های تولیدی با توجه به ظرفیت و استعدادهای هر منطقه در برنامه های امسال این وزارتخانه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: بیمه بیش از ۱۱ میلیون نفر درپنج سال گذشته که هیچ دفترچه بیمه ای نداشته اند خدمت بسیار بزرگی در بهره مندی همه مردم از خدمات درمانی و برقراری عدالت در استفاده از خدمات درمانی و رفاهی است.

ربیعی اضافه کرد: در استان بوشهر در طول ۵۰ سال سابقه فعالیت سازمان تامین اجتماعی تنها سه درمانگاه و مرکز درمانی تامین اجتماعی راه اندازی شده بود اما در پنج سال اخیر فعالیت دولت تدبیر و امید ۶ مرکز جدید به میزان ۲ برابر همه سال های سابقه فعالیت این سازمان مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان ها و مناطق استان بوشهر راه اندازی شده است.

ربیعی تاکید کرد: امیدواریم سال ۱۳۹۷ سال نتیجه گیری طرح های دولت برای رفاه اجتماعی و شادابی و نشاط جامعه باشد و مردم هر چه بیشتر نتیجه زحمات مسئولان و خدمات را در زندگی خود لمس کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبلیغات گسترده ای که در داخل و خارج علیه دولت و نظام اسلامی برای ناکار آمدی نظام انجام می شود اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی دارند بگویند که این نظام در ۴۰ سال استقرار خود هیچ خدمات و دستاورد نداشته و کاری نکرده است تا فضای یاس و ناامیدی در جامعه ترویج شود.

ربیعی درباره شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: این شهرستان ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی، تولیدات گلخانه ای و دریا دارد که زمینه بسیار خوبی برای تولید و اشتغال زایی بوجود آورده است.

وی افزود: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینه وام روستایی و کارآفرینی در شهرستان دشتی اختصاص یافته که در صورت تقاضا افزایش می یابد.

ربیعی، از تعامل بسیار خوب بین مسئولان دشتی به عنوان نقطه قوت این شهرستان یاد کرد و افزود: در هر منطقه ای که تعامل و همراهی خوبی بین مسئولان آنجا باشد رشد و توسعه آن منطقه بیشتر است.

وی، از دشتی به عنوان مهد عالمان و ادیبان و فرهیختگان بزرگ ادبی کشور یاد کرد و افزود: در سال گذشته جزو ۱۰ شهر برتر کشور در زمینه کتابخوانی بوده و مانوس بودن مردم این شهرستان با مطالعه و کتابخوانی از مزیت های بسیار بزرگ برای استان بوشهر است.

فرماندار دشتی نیز گفت: این شهرستان با بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع مساحت دومین شهرستان استان بوشهر از لحاظ مساحت است و در بسیاری از زمینه ها از جمله کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

عبدالله نادری افزود: این شهرستان با بیش از ۸۰ هکتار فضای گلخانه کشاورزی، ۷۲ هکتار کنار پیوندی مقام اول تولید کنار پیوندی و گلخانه کشاورزی در استان بوشهر را دارد و با ۲۵ هکتار ساحل خلیج فارس زمینه خوبی برای صادرات مواد معدنی و تجارت است.

وی اضافه کرد: دشتی با ۱۰۰ اثر طبیعی و ملی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد و باید از این ظرفیت ها برای اشتغال زایی استفاده شود.

نادری، از مساعدت وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای ۲ طرح مهم درمانگاه تامین اجتماعی و مجتمع فرهنگی و ورزشی کارگران دشتی که عملیات آنها امروز آغاز شد، تقدیر کرد و خواستار مستقل شدن شعبه اقماری تامین اجتماعی بخش کاکی به شعبه مستقل تامین اجتماعی شد.

شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج و ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

درج دیدگاه