شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خبر خوش ربیعی در خصوص وضعیت اقتصادی/ یازده هزار نفر در تعاونی‌های ایلام فعال هستند

طرح های اشتغال روستایی را با قوت ادامه می دهیم

در نشست شورای اداری استان اعلام شد بیش از یازده هزار نفر در ۳۰۰ تعاونی مشغول فعالیت هستند و در طرح فراگیر روستایی نیز ۳۴۶ طرح با ۸۲۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه بیمه روستاییان و عشایر اولویت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش تعاون آنلاین؛ دکتر علی ربیعی در بیست و چهارمین سفر استانی خود در دولت تدبیر و امید در نشست شورای اداری ایلام با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: توسعه بیمه روستاییان و عشایر یکی از برنامه ها و اولویت های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان ایلام گفت: این استان منابع خدادادی و ظرفیت های خوبی دارد که استفاده از این منابع می تواند به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کمک کند.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در این سفر تاکید کرد: برنامه دولت در سال جدید قطعا بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

وی در سفر به شهرستان دره شهر در استان ایلام ادامه داد: دولت مسائل و مشکلات مردم را می بیند و از سختی ها و دشواری های مردم اطلاع دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه برنامه اشتغالزایی دولت به ثمر خواهد رسید، گفت: بوی گل نرگس دره شهر در کشور پیچیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: احداث درمانگاه در شهرستان دره شهر در راستای بهبود وضعیت رفاهی مردم است.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام از ظرفیت های خوبی به ویژه نفت و گاز مشترک با کشور عراق برخوردار است که با حمایت مسئولان می توان این ظرفیت ها را به فرصت های شغلی تبدیل کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی همچنین تصویب گذرگاه‌های مرزی چیلات و چنگوله با هدف توسعه اشتغال در استان را خواستار شد.

در ادامه این نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه امیرالمومنین استان افزایش نرخ سرمایه گذاری در استان و افزایش درآمد زایی در حوزه گردشگری و بومی شدن نیروهای کار در صنعت نفت و گاز را خواستار شدند.

در نشست شورای اداری استان اعلام شد بیش از یازده هزار نفر در ۳۰۰ تعاونی مشغول فعالیت هستند و در طرح فراگیر روستایی نیز ۳۴۶ طرح با ۸۲۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

 

درج دیدگاه