جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خبر مهم البرز محمدی برای استان های مرزی/ مسئولیت اشتغال‌زایی ۱۱ استان مرزی با معاونت تعاون است

ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود در سال جاری مهمترین اولویت اقتصادی کشور است و طبیعی است تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های خود را برای تحقق این اولویت باید تدوین کنند. البرز محمدی، مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی در گفتگو با تعاون انلاین با اعلام این مطلب افزود: در […]

ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود در سال جاری مهمترین اولویت اقتصادی کشور است و طبیعی است تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های خود را برای تحقق این اولویت باید تدوین کنند.

البرز محمدی، مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی در گفتگو با تعاون انلاین با اعلام این مطلب افزود: در این راستا باید مد نظر قرار گیرد این است که اشتغال به منظور مقابله با فقر یا به عبارت دیگر فقرزدایی باید پیگیری شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته نیز توضیح داد:لازم می بینم اشاره کنم که از سال گذشته تاکنون در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است  اما در قالب اشتغال فراگیر نیز اقداماتی برای بهسازی، نوسازی و تامین سرمایه در گردش تعاونی ها و تشکل‌ها تعاونی انجام دادیم و می توانم بگویم اتفاقات مثبتی در حوزه تعاونی‌های تولیدی رخ داد.

وی در توضیح این مطلب افزود: در سال جاری مسئولیت های ما در این بخش افزایش یافته است و پیش از این مسئولیت اشتغال‌زایی در یازده استان مرزی را به معاونت امور تعاون ابلاغ کرده است.

محمدی ادامه داد:  این به چه معناست؟ بدان معناست که صفر تا صد مسئولیت بخش تعاون و اشتغال این یازده استان با این معاونت است.چنین تصمیمی هر چند مسئولیت بخش تعاون را سنگین می کند اما تصمیم مناسب برای ایجاد هماهنگی و افزایش سرعت عمل است.

برای پیشبرد این هدف، ظرفیت و توانمندی نیروهای داخل وزارتخانه مد نظر قرار گرفته و طبیعی است که این امر سبب می‌شود هم افزایی خوبی جهت اجرای دستورات رئیس جمهور به وجود بیاید.

این مقام مسئول گفت: توجه به این نکته لازم است که دبیرخانه یازده استان مرزی در دفتر تعاونی‌های تولیدی مستقر شده و پایش نظارت و احصای چالش‌ها و مشکلات در این دفتر صورت خواهد گرفت. این ۱۱ استان را بین حوزه‌های ستادی معاونت نیز تقسیم کردیم تا هر دفتر متولی پایش دو استان شود.

او در توضیح اقدامات صورت گرفته تا کنون اضافه کرد:  در این راستا نشستی را با مدیران کل استان‌های هدف با حضور معاون تعاون و معاون اشتغال این استان ها برگزار کردیم تا این کار را به صورت جدی تر دنبال کنیم.تاکید دارم که این اقدام بر اقدامات پیشین اضافه می‌شود و امیدواریم بتوانیم در این ۱۱ استان غیر از بخش تعاون، سایر بخش‌ها را نیز با بهبود وضعیت رو به رو کنیم. این یازده استان مرزی شامل سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان،کرمانشاه،بوشهر،کردستان،آذربایجان‌غربی‌و گلستان هستند.

درج دیدگاه