جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

خبر مهم البرز محمدی برای تعاونی ها: ۵۷ شرکت شستا به تعاونی ها واگذار می شود

۵۷ شرکت زیر مجموعه شستا به شرکت های تعاونی واگذار می شود. البرز محمدی، مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین ، این تصمیم را انقلابی بزرگ در بخش تعاون کشور دانست و گفت: بر اساس توافقی که به دست آمده ، […]

۵۷ شرکت زیر مجموعه شستا به شرکت های تعاونی واگذار می شود.

البرز محمدی، مدیرکل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین ، این تصمیم را انقلابی بزرگ در بخش تعاون کشور دانست و گفت: بر اساس توافقی که به دست آمده ، مقرر است ۵۷ شرکت زیرمجموعه شستا به تعاونی ها واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام می تواند منجر به بزرگ شدن بخش تعاون شود، گفت: دولت گام اساسی را در این حوزه بر داشته است و حالا توپ در زمین تعاونی هاست که وارد میدان شوند و آمادگی خود را برای خریداری این شرکت ها اعلام نمایند.

او در خصوص وضعیت شرکت های مذکور گفت: این شرکت ها در بسیاری از رشته ها فعالیت می کنند، در میان آنها شرکت های فلزی، شیمیایی، پتروشیمی، سلولزی و … وجود دارد و این شرکت ها عمدتا غیر بورسی و تعدادی نیز بورسی هستند.

محمدی تاکید کرد : وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی نیز اتفاقا بر این موضوع به شدت تاکید داشت و حالا تعاونی ها می توانند با اعلام آمادگی خود نشان دهند که می خواهند این شرکت ها را خریداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه اگر در فاز اول چند شرکتی از این شرکت ها به تعاونی ها فروخته شود، امکان تثبیت این برنامه فراهم خواهد شد، اضافه کرد: در بحث واگذاری ها یا خصوصی سازی، تعاونی ها همواره گلایه داشتند که توجهی به ما نشده است اما در شرایط کنونی بی تردید فرصت مناسب مهیا شده و امیدوارم تعاونی ها از این فرصت بهره بگیرند .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پس از اعلام آمادگی تعاونی ها شیوه نامه ها برای واگذاری از طریق مزایده یا دیگر روش ها تدوین خواهد شد، ادامه داد: ما اطلاعات این شرکت های تعاونی را به اتحادیه ها و تعاونی ها و ادارت کل در استان ها داده ایم، از همین جا هم اعلام آمادگی می کنیم که اگر تعاونی قصد دارد در این عرصه فعالیت کند، اطلاعات شرکت ها را از ما دریافت کند .

او اضافه کرد: به هر حال در یک فرآیند داخلی ، با توجه به اینکه شستا نیز زیر مجموعه وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی است، این فرصت خاص را برای تعاونی ها ایجاد کرده ایم و در نتیجه امیدواریم که شرکت های تعاونی نیز قدر این فرصت را به خوبی بدانند.

درج دیدگاه