پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

خبر مهم برای زنان سرپرست خانوار در استان فارس

​مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و زنان بی سرپرست در این استان خبر داد. به گزارش تعاون انلاین، سهراب مختاری با بیان اینکه فارس پایلوت این طرح در کشور شده است اظهار داشت: در ابتدا قرار بود طرح مذکور در ۵ استان کم برخوردار و […]

​مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و زنان بی سرپرست در این استان خبر داد.

به گزارش تعاون انلاین، سهراب مختاری با بیان اینکه فارس پایلوت این طرح در کشور شده است اظهار داشت: در ابتدا قرار بود طرح مذکور در ۵ استان کم برخوردار و محروم کشور اجرا شود که با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فارس را هم جزو استان های پایلوت کشور در طرح مذکور نماییم.

مختاری یادآور شد: طرح مذکور مبتنی بر بهره مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اجرا می‌شود و در فاز نخست برای ۲۰۰ بانوی بی سرپرست و بد سرپرست اشتغال ایجاد می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: در این طرح با توجه به پتانسیل‌های مناطق مختلف طرح آموزش رایگان با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد و بانوان مشمول طرح با انجام مشاغل خانگی که  دوره آموزش آن  را گذرانده اند اقدام به فعالیت اقتصادی خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش شده بانوان در حالی که در کنار فرزندان خود هستند بتوانند به مشاغل درآمدزا نیز بپردازند.

وی از جمله اهداف این طرح ملی را اشتغال زنان خانوار با رویکرد پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و همچنین اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه سازی اجرا می‌شود و تلاش شده از ظرفیت های توسعه ای به جای پرداخت تسهیلات استفاده از ظرفیت پارک ها و مراکز رشد، واحدهای فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود و با استفاده از بانک اطلاعاتی ایجاد شده از مشاوران و تسهیلگران مشاغل خرد برای رونق این کسب و کار ها بهره برد.

مختاری یادآور شد: علی‌رغم اینکه فارس جزو استان های پایلوت در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیست اما به دنبال درخواست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و نیز اداره کل امور بانوان استانداری با پیگیری جدی استاندار فارس و موافقت مسئولان کشوری این استان نیز به عنوان استان های پایلوت طرح اضافه شد و در فاز اول هزینه ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تامین شد.

مختاری گفت: دستورالعمل اجرایی این طرح نیز به زودی برای اجرا ابلاغ می شود.

درج دیدگاه