شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خبر مهم برای متقاضیان اشتغال روستایی

برنامه های اشتغال استان مرکزی در سال جاری

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از افزایش وام اشتغالزایی به روستاهای کشور در سال جاری خبرداد و گفت : رقم تخصیصی این تسهیلات به هر استان ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود. به گزارش تعاون آنلاین، محمد سعیدی کیا در جلسه بررسی طرح های اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی استان های تهران ، البرز ، مازندران […]

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از افزایش وام اشتغالزایی به روستاهای کشور در سال جاری خبرداد و گفت : رقم تخصیصی این تسهیلات به هر استان ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سعیدی کیا در جلسه بررسی طرح های اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی استان های تهران ، البرز ، مازندران ، گیلان و قزوین که در ساری برگزار شد ، افزود : امسال به هر استان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مناطق روستایی پرداخت می شود .

وی رقم تسهیلات اشتغال روستایی هر استان که پیش از این بنیاد مستضعفان پرداخت می کرد را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص سابقه پرداخت تسهیلات اشتغال به مناطق روستایی گفت : از سال ۱۳۹۵ این بنیاد با کمک معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در حمایت از طرح های متوسط اشتغالزایی روستایی ، پرداخت این نوع تسهیلات را آغاز کرده است .

وی ادامه داد : از ابتدای انجام این برنامه همکاری برای توسعه مشاغل متوسط روستایی تاکنون یک هزار و ۷۰۰ طرح مصوب به بانک سینا به عنوان بانک عامل معرفی شد .

سعیدی کیا تعداد طرح هایی که منجر به عقد قرارداد با بانک شد را یک هزار و ۱۵۰ طرح ذکر کرد و گفت : براساس پیشرفت فیزیکی طرح تسهیلات به آنها پرداخت می شود .

وی همچنین ازبهره برداری ۵۰۰ طرح اشتغال روستایی در کشور از محل دریافت این نوع تسهیلات خبر داد .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت : استانداران سعی بکنند تا پراکندگی یکسانی برای اجرای طرح های اشتغال در مناطق روستایی داشته باشند .

سید ابوالفضل رضوی افزود : همچنین مدیران و مسئولان استان ها با مستند سازی طرح ها و پروژه هایی که در مناطق روستایی اجرا می کنند ، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری را در تدوین برنامه های راهبردی یاری بکنند .

در این جلسه معاون عمرانی استانداران البرز ، گیلان، قزوین ، مازندران و تهران حضور داشتند و وضعیت تصویب ، عقد قرارداد با بانک و اجرای طرح های اشتغالزایی مناطق روستایی این استان ها بررسی شد .

درج دیدگاه