شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خبر مهم برای متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی در قزوین/ سهم استان قزوین چقدر است؟

به منظور پیشبرد بسته های اشتغال فراگیر و روستایی در استان قزوین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده که به بانک ها ابلاغ شده و این میزان منابع به شکل تسهیلات ارزان قیمت با هدف اشتغالزایی در مناطق روستایی به متقاضیان ارایه می شود.

از سال ۱۳۹۲ تا کنون بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ شغل در استان قزوین ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، استاندار قزوین دستاوردهای دولت در زمینه اشتغال را قابل توجه توصیف کرد و در این خصوص گفت: دغدغه اصلی دولت رونق بخشی به تولید و اشتغالزایی برای جوانان است و این مهم از اهداف اصلی قوه مجریه محسوب می شود.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه سیاست گذاری های مناسبی در دولت تدبیر و امید پیرامون حوزه اشتغال صورت گرفته است، افزود: از جمله مهم ترین این سیاست ها ارایه بسته ها و مشوق های مختلف به بخش تولید بوده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید در کشور اشتغالزایی را با خود به همراه دارد،اظهار کرد: اجرای طرح رونق تولید با هدف تامین نیازهای مالی شامل سرمایه ثابت و در گردش واحدها و طرح های تولیدی که از سوی دولت و با مشارکت بانک ها در حال اجراست، کمک بزرگی به حفظ مشاغل و همچنین ایجاد مشاغل جدید در استان قزوین کرده است.

زاهدی اضافه کرد: در کنار طرح رونق تولید، وام های مشاغل و کسب و کارهای خانگی، ارایه تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تسهیلات فراگیر و روستایی، اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و تقویت آموزش های فنی و حرفه ای را باید از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال نام برد.

استاندار قزوین همچنین گفت: موارد یاد شده، تلاش های دولت در حوزه داخلی بوده است اما همچنین باید به سیاست خارجی دولت نیز اشاره کرد که موجب شد تا تحریم ها علیه کشور رفع شود و این موضوع سرمایه گذاری های خارجی و امکان برقراری دوباره تعامل و داد و ستدها بین فعالان اقتصادی کشور با همتایان خارجی را فراهم آورد که این موضوع نیز در حوزه اشتغالزایی تاثیر داشته است.

زاهدی اضافه کرد: این سیاست ها منجر به رشد صادرات کالاهای قزوین به خارج و همچنین افزایش قابل ملاحظه جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان شده است.

وی با بیان اینکه قزوین در نیمه نخست امسال رتبه دوم کشور را در جذب سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داده است، افزود: تاکنون ۴۵۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

استاندار قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری قزوین، گفت: این مرکز به حمایت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان کمک می کند و این مهم را باید از دستاوردهای اقتصادی دولت در استان بدانیم که موجب شده تا روند سرمایه گذاری ها تسهیل شود و به موجب آن شاهد رونق تولید و اشتغال در قزوین باشیم.

کم ترشدن نرخ بیکاری قزوین از میانگین کشوری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین نیز در این خصوص گفته است: با تلاش های صورت گرفته توسط دولت در حوزه اشتغال، طی سال های اخیر نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری کم تر شده است.

مسعود بابایی افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری استان ۱۱.۱ درصد می باشد که ۶ دهم درصد از رقم کشوری پایین تر است.

وی در خصوص طرح های جدید دولت در حوزه اشتغالزایی، گفت: با تخصیص تسهیلات فراگیر و روستایی که در مرحله ثبت نام از متقاضیان قرار دارد، هشت هزار شغل جدید به زودی در استان ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور پیشبرد بسته های اشتغال فراگیر و روستایی در استان قزوین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده که به بانک ها ابلاغ شده و این میزان منابع به شکل تسهیلات ارزان قیمت با هدف اشتغالزایی در مناطق روستایی به متقاضیان ارایه می شود.

استان قزوین در شمال غربی کشور واقع شده و از شمال به استان های گیلان ومازندران، از مشرق به استان البرز و از جنوب به استان های مرکزی وهمدان و از مغرب به استان زنجان محدود است.

استان قزوین از ۶ شهرستان تشکیل شده که در مجموع ۱۹ بخش شامل ۲۵ شهر و ۴۶ دهستان را در بر می گیرد.

این استان یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۷۵ درصد آنان در شهرها و بقیه در روستاها سکونت دارند.

این استان با برخورداری از سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی بهره بردار یکی از پنج قطب صنعت کشور شناخته می شود.

قزوین همچنین با کمتر از یک درصد مساحت ایران نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

درج دیدگاه