جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خبر مهم کبیری/ گام اول برای توسعه برند و محصولات تعاونی‌ها برداشته شد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از آغاز گام اول برای توسعه برند و محصولات تعاونی خبر داد. گام اول برای توسعه برند و محصولات تعاونی‌ها برداشته شد/ باید با برنامه ریزی درست به سمت تولیدات بازار محور حرکت […]

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از آغاز گام اول برای توسعه برند و محصولات تعاونی خبر داد.

گام اول برای توسعه برند و محصولات تعاونی‌ها برداشته شد/ باید با برنامه ریزی درست به سمت تولیدات بازار محور حرکت کنیم

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  جلسه امضای تفاهم نامه میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه با اشاره به دستاوردهای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه گام اول معاونت تعاون برای توسعه برند و محصولات تعاونی‌های شهرستانهاست.

وی در این باره توضیح داد: قرار است با حذف واسطه‌ها محصولات تولید شده در این تعاونی ها به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

کبیری با بیان این که این تفاهم نامه سه ذینفع دارد، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان دسته نخستی هستند که از این تفاهم نامه نفع می‌برند؛ این نفع از آن جهت است که تولیدات این گروه در یک بازار بزرگ برای عرضه قرار می‌گیرد. دسته دومی که از این تفاهم نامه سود می‌برند، مصرف کنندگان هستند. این سود برای مصرف کننده به این گونه است که این دسته محصولات با کیفیتی که در اقصی نقاط کشور توسط تعاونی‌ها تولید شده است را با قیمت مناسب می‌توانند خریداری کنند. دسته سوم منتفع، فروشگاه های زنجیره‌ای نظیر رفاه هستند که بر اساس چنین تفاهم نامه هایی می‌توانند سبد محصولات خود را افزایش دهند که این مهم افزایش مشتری را در پی  دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با این تفاهم نامه، کالای باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و تولیدکنندگان نیز دغدغه های تولیدشان کاهش می یابد.

کبیری تاکید کرد: باید با برنامه ریزی درست به سمت تولیدات بازار محور حرکت کنیم که برای این کار حمایت عملیاتی فروشگاه رفاه را نیاز داریم.

در ادامه این مراسم، رسول محمدی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: به منظور توسعه مسئولیت اجتماعی خود و انجام وظیفه برای مدیریت بازار مجموعه رفاه طی سال های اخیر اقدامات زیادی صورت گرفته است؛ به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان با همکاری هلال احمر کمپینی تشکیل شد که با استقبال زیادی روبرو شد که در آن به مادران بی بضاعت و شیرده کمک هایی انجام شد. در این کمپین ۲۰هزار بسته موادغذایی توزیع شد که جز یکی از پروژه های موفق هلال احمر و شرکت رفاه بود و پس از آن تصمیم گرفتیم که در ماه های محرم و صفر نیز این کمپین را راه اندازی کنیم.

محمدی افزود: در حال حاضر که تامین گوشت با مشکلاتی مواجه شده است بخشی از شرکت های تعاونی می توانند به عنوان تامین کننده مشغول فعالیت شوند که ما به عنوان مجموعه فروشگاه های رفاه می توانیم در این راستا به آنها کمک کرده  و فروششان را تضمین کنیم.

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی هم کارهایی صورت گرفته که می توانیم معرف خوبی برای این صنف باشیم و آنها را به شرکت هایی که توان تامین کننده داشته باشند معرفی کنیم و چنانچه بتوانیم در حوزه مالی این صنف را کمک کنیم کار ارزشمندی انجام داده ایم.

وی همچنین پیرامون حمایت عملی مجموعه فروشگاههای رفاه از تعاونی‌ها گفت: در استان البرز فضایی در حدود ۷۰۰ متر به عنوان نمایشگاه برای عرضه محصولات و صنایع دستی، در اختیار تعاونی ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در کرج اجرا خواهد شد و به زودی در سراسر کشور نیز اجرایی می شود.

لازم به ذکر است پس از امضای تفاهم نامه همکاری، محمد کبیری از یکی از شعبات فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه بازدید کرد که هدف از آن  بررسی رویکرد تنوع محصولات فروشگاه رفاه بود.

درج دیدگاه