سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

خبر مهم کلانتری درباره نقش تعاونی‌ها در بازسازی بافت فرسوده شهری

مجوز تعاونی کلانتری اصناف

پیش بینی شده است در یک برنامه ۱۰ ساله واحدهای مسکونی در اختیار ۸ میلیون خانوار نوسازی شود با این حال سهمی که بر عهده تعاونی هاست ، سهمی مشخص است.ما پیش بینی کرده ایم سالانه صد هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی ها نوسازی شود.

سید حمید کلانتری گفت: تعاونی های مسکن اجتماعی و محلات به زودی راه‌اندازی می شوند .

معاون تعاون وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: امسال عملیات اجرایی تعاونی های مسکن مهر پایان می گیرد از این رو بسته جدیدی برای فعالیت در حوزه مسکن طراحی شده است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای بازسازی بافت های فرسوده گفت: مقرر است تعاونی‌های مسکن اجتماعی و تعاونی مسکن محلات با هدف نوسازی بافت های فرسوده با مشارکت خود مردمی که در آنجا ساکن هستند شکل بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  ساختار تعاونی مسکن اجتماعی در حال تهیه و نهایی شدن است ، گفت: در این بخش با وزارت راه و شهرسازی همکاری تنگاتنگی خواهیم داشت .

کلانتری در پاسخ به این سئوال که آیا از کارنامه عملکرد تعاونی ها در پیشبرد برنامه ساخت مسکن مهر راضی بودید؟ گفت: به رغم  چالش های موجود در مسکن مهر ، تعاونی‌ها کار خود را را به خوبی پیش بردند و نسبتا خوب عمل کردند . آمارها نشان می دهد در این قالب تعاونی ها توانستند حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی را تمام کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی اضافه کرد: حالا با تکیه بر تجربه پیشین ، قرار است تجربه تازه ای شکل گیرد که بی تردید موفق تر از قبل خواهد بود .

او در توضیح این مطلب افزود: مشکلی که در تعاونی مسکن مهر داشتیم این بود که عموم افراد همدیگر را نمی شناختند و از نقاط مختلف آمده بودند تا با حضور در این تعاونی ها بتوانند مسکن خود را تحویل بگیرند.این نا آشنایی در مواردی پیشبرد کار را سخت می کرد اما در این حوزه ما با شرایط دیگری روبرو هستیم.در این تعاونی ها مردم ساکن یک محله هستند و همدیگر را می شناسند و در نتیجه این آشنایی خود می تواند زمینه بهبود عملکرد را فراهم آورد.

به گفته وی این وضعیت می تواند همیاری اعضا برای پیشبرد کار را افزایش دهد.

کلانتری در پاسخ به این سئوال که چه تعداد واحد مسکونی در قالب این طرح نوسازی می شود؟ گفت: پیش بینی شده است در یک برنامه ۱۰ ساله واحدهای مسکونی در اختیار ۸ میلیون خانوار نوسازی شود با این حال سهمی که بر عهده تعاونی هاست ، سهمی مشخص است.ما پیش بینی کرده ایم سالانه صد هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی ها نوسازی شود.

نوسازی بافت فرسوده در سال جاری یکی از مهمترین برنامه های اجرایی دولت برای افزایش سطح زندگی ، بهبود وضعیت رفاهی و امکانات محیط زندگی و همچنین کاهش سطح فقر است.

درج دیدگاه