جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خبر مهم یوسفی برای کارفرمایان/ معافیت مشروط دو ساله برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان

معافیت مشروط دو ساله برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، از معافیت دو ساله برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان در راستای ابلاغ آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، از معافیت دو ساله برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان در راستای ابلاغ آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور خبر داد.

به گزاترش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی با بیان اینکه همه کارگاه های تولیدی و خدماتی دارای مجوز کسب و کار از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تحت شرایطی معاف می شوند، افزود: طبق ابلاغ آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور و در راستای بند ۳ تا ۷ بسته «اشتغال و توانمندسازی نیروی کار»، مصوبه ستاد اقتصادی مقاومتی، معافیت دو ساله برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اعمال این امتیاز را تحرک بخشی بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، عنوان و تصریح کرد: بر این اساس، همه کارگاه های تولیدی و خدماتی دارای مجوز کسب و کار در صورت استخدام بیکاران دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر که در مراکز کاریابی و مشاوره شغلی ثبت نام کرده اند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.

این مسئول با یادآوری اینکه معافیت مذکور مشروط بر این خواهد بود که لیست بیمه ارسالی آن ها به سازمان تامین اجتماعی بعد از استخدام نیروی کار جدید نسبت به قبل از استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش یافته باشد، ادامه داد: کارگاه های مشمول این مشوق به ازای هر دو نفر بیمه شده صرفا مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار جدید دارای مدرک دانشگاهی هستند.

یوسفی با بیان اینکه بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره ای سپری شده است می توانند در کارگاه های تولیدی و خدماتی استخدام و مشمول این مشوق های بیمه ای شوند، اظهار کرد: حداکثر سن برای مقطع کارشناسی ۲۵ سال، برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۸ سال و برای دکترا ۳۲ سال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه به حداکثر سن دانش آموختگان جویای کار پسر که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند ۲ سال اضافه می شود، افزود: دانش آموختگان دانشگاهی که به مدت یک سال یا بیشتر سوابق بیمه ای دارند از شمول مشوق خارج هستند. همچنین دانش آموختگان دانشگاهی پسر باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه باشند.

درج دیدگاه