پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خراسان رضوی چقدر گندم تولید کرد؟

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان به صورت تضمینی خریداری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش تعاون آنلاین، محسن اسفندیاری افزود: هر کیلوگرم گندم تضمینی بطور میانگین به نرخ ۱۳ هزار و۲۰۰ ریال از کشاورزان خریداری گردید و تاکنون بیشتر مطالبات گندمکاران در این چارچوب نیز پرداخت شده است.

وی به تداوم خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسانی اشاره و بیان کرد: تا پایان شهریور آتی میزان خرید تضمینی گندم در این استان از ۷۰ هزار تن فراتر می رود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی حجم سالانه مصرف گندم را در این استان ۷۰۰ هزار تن اعلام و بیان کرد: تاکنون از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی خراسان رضوی ۳۳۰ هزار تن گندم خریداری و علاوه بر این مقدار، گندم بیشتری نیز در سیلوهای سطح استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم امسال با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی در ۱۵ مرکز خرید در شهرستان خراسان رضوی انجام شد.

همچنین شش هزار و۸۰۰ تن خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار و۶۶۵ ریال با برپایی ۱۳ مرکز از کشاورزان خراسانی خریداری شد. امسال ۱۵۱ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت گندم آبی و ۸۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفت. همچنین چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزراع استان به کشت کلزا اختصاص داشت.

درج دیدگاه