چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

گلایه از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

حسن نوری با بیان اینکه سهم خراسان شمالی از طرح توسعه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان اعتبار تنها ۷۰ درصد معادل ۲۶۳ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۵۰ درصد آن به چهار بانک عامل تخصیص داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از اعتبار طرح توسعه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری این استان در ۶ ماهه نخست امسال تخصیص نیافت.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن نوری با بیان اینکه سهم خراسان شمالی از طرح توسعه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از این میزان اعتبار تنها ۷۰ درصد معادل ۲۶۳ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۵۰ درصد آن به چهار بانک عامل تخصیص داده شد.

نوری در ادامه با بیان اینکه ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای چهار بانک عامل خراسان شمالی پیش بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه در نیمه نخست امسال نتوانستیم طرح را به حد نصاب برسانیم اما امیدواریم با کمک بانک های عامل حداقل سهم اشتغال روستایی خراسان شمالی به دو برابر مصوب رسانده شود.

وی تصریح کرد: میانگین کشوری سرانه تسهیلات پرداختی به ازای هر شغل ۳۵ میلیون تومان بوده در حالی که این سرانه در خراسان شمالی ۳۴ میلیون تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در ادامه مطرح کرد: باتوجه به شرایطی که در خراسان شمالی حاکم است، عمده متقاضیان برای طرح های کوچک، متوسط و پایین تر از میانگین کشوری درخواست تسهیلات داشته اند.

نوری اعلام کرد: سرانه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به ازای هر فرد در خراسان شمالی، ۵۴ میلیون تومان است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال، برای دریافت تسهیلات به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک های عامل خراسان شمالی معرفی اند که از این رقم ۱۵۳ میلیارد تومان مصوب شده است.

درج دیدگاه