جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

خرید تضمینی یکصد هزار تن گندم از یک روستای همدان

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه تا اتمام کامل برداشت گندم روند خرید ادامه دارد، افزود: با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم‌های جمع‌آوری شده به سیلوها انتقال داده می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: تا به امروز بیش از یک‌صد هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا وثاقتی از خرید بیش از ۱۰۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این میزان گندم در ۱۴ مرکز خرید که توسط اداره تعاون روستایی شهرستان پیش‌بینی شده، خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ مرکز خرید پیش‌بینی شده بیش از ۶۰درصد از  ظرفیت آنها  تکمیل شده و با این وجود همچنان خرید گندم ادامه دارد، گفت: فضای مراکز خرید گندم شهرستان رزن در حال پر شدن است که نیاز به حمل گندم بسیار محسوس است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه تا اتمام کامل برداشت گندم روند خرید ادامه دارد، افزود: با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم‌های جمع‌آوری شده به سیلوها انتقال داده می‌شود.

وثافتی با اشاره به ظرفیت انبارهای مسقف و روباز شهرستان رزن گفت: ظرفیت انبارهای مسقف شهرستان رزن ۸۰هزار تن و ظرفیت انبارهای رو باز شهرستان ۱۰۰هزار تن است.

وی از انتقال بیش از ۹هزار تن گندم به سیلوها خبر داد و ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته توسط دولت در بهترین شرایط یک‌هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است که با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی، قیمت نهایی آن تعیین می شود.

وثاقتی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده بود، خاطرنشان کرد: شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را به دست آورد. امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۶۰هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن ادامه داد: در سال زراعی ۹۷ نسبت به سال گذشته به علت افزایش نزولات آسمانی در فصل بهار افزایش تولید و خرید گندم را در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

وی با اشاره به میزان خرید جو توسط اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: امسال بیش از ۲هزار و ۳۰۰ تن جو از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شده است.

وثاقتی قیمت جو خریداری شده از کشاورزان را ۱۲هزار۵۰۰ریال عنوان کرد و گفت: به علت قیمت خوب جو در بازار آزاد کشاورزان کمتر تمایل به فروش  به تعاون روستایی دارند.

درج دیدگاه