شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۸۵ تن گندم و جو از کشاورزان مه ولات

تعاون آنلاین – رئیس شبکه تعاون روستایی مه ولات اعلام کرد: ۲ هزار و ۳۸۵ تن گندم و جو تولیدی کشاورزان این شهرستان، پارسال به صورت تضمینی خریداری شد.

حسین خوش سیرت افزود: از این میزان ۳۴۸ تن گندم و ۲ هزار و ۳۷ تن جو بوده است.
وی گفت: شبکه تعاون روستایی مه ولات از یک اتحادیه و چهار شرکت تعاونی تشکیل شده که جمعیتی افزون بر ۱۱ هزار و ۹۳۵ نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.
خوش سیرت؛ شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی، زنان و تولید روستایی را از جمله شرکت های فعال روستایی این شهرستان عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه این شرکت ها افزون بر ۱۰ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال است.
رییس شبکه تعاون روستایی مه ولات به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی این شبکه اشاره کرد و افزود: خرید و توزیع پنج هزار و ۷۳۶ تن نهاده های کشاورزی، تهیه و توزیع سه میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد سوختی، خرید و توزیع هزار و ۲۲۰ تن آرد خانه پزی و خبازی در سطح روستاها از مهمترین اقدامات این شبکه در یک سال گذشته بوده است.
خوش سیرت تهیه و توزیع ۷۵هزار لیتر سموم دفع آفات نباتی، خرید هزار و ۲۰۰ تن ذرت علوفه ای و توزیع بین دامداران شهرستان و زیر پوشش بردن هزار و ۹۰۰خانوار روستایی و کشاورز در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان توسط کارگزاری های صندوق در شرکتهای تعاونی تولید شهرستان را از دیگر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی این شبکه برشمرد.
وی گفت: پارسال توسط واحدهای اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان زیر پوشش پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، خوش سیرت با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۸۶۵ تن شیر مازاد دامداران توسط این شبکه خریداری شده است، افزود: ۲۷ تن بذر مورد نیاز کشاورزان، یک هزار و ۸۰۰ تن کود غیریارانه و معادل ۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال کالای مصرفی یارانه ای در سطح روستاهای این شهرستان توزیع شده است.
شهرستان مه ولات با ۵۰ هزار نفر جمعیت به مرکزیت فیض آباد در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

درج دیدگاه