سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

خرید شیر از دامداران قزوین ادامه می‌یابد/ دلالان شیر حذف می شوند

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: سیاست حمایتی خرید شیر از دامداران در استان قزوین دنبال می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: سیاست حمایتی خرید شیر از دامداران در استان قزوین دنبال می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمود محمودی صبح امروز در نشست هماهنگی خرید تضمینی شیر از دامداران که در محل سالن جلسات تعاون روستایی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راستای حمایت از دامداران خرید تضمینی شیر ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به میزان سهمیه هر استان در خرید تضمینی شیر افزود: خرید حمایتی شیر از دامداران بر اساس سهمیه تعیین شده انجام شده و وجوه مربوط به آن پس از ثبت در سامانه و افزایش موجودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه این روند خرید تا پایان سال ادامه دارد، مبلغ خرید شیر را از قرار کیلویی ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال اعلام کرد، که بسته به کیفیت آن متغیر است.

محمودی تأکید کرد: شیر باید تولید روز باشد تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود؛ در همین راستا برای اطمینان از بهداشت شیر و همچنین جلوگیری از سودجویی برخی از دلالان، خرید شیر از واسطه‌ها نیز ممنوع است.

وی مقدار چربی ۳.۲ درصد، ماده خشک بالا تر از هشت، مقدار آب کمتر از یک درصد، اسیدیته بین ۱۴ تا ۱۶ درجه و بار میکروبی کمتر از یک میلیون را به عنوان کمترین ویژگی‌های شیرهای تولید شده قابل خریداری عنوان کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی همچنین بر ضرورت استحصال شیر و به فراورده‌های لبنی دیگر و همچنین شیر خشک تأکید و خاطرنشان کرد: اتحادیه دامداران باید برای عقد قرارداد با شرکت‌های دارای پروانه بهداشتی و شرکت‌های تجاری دارای مجوز برای صادرات شیر خشک اقدام کند. در این جلسه حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز حضور داشتند.

درج دیدگاه