جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

خواسته مسئولان کردستان از وزارت تعاون

افتتاح دهکده سلامت بوستان رازی 4ˆˆËå(@҆޳

راه‌اندازی دهکده سلامت در استان کردستان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه پیگیری شود.

استاندار کردستان گفت: راه‌اندازی دهکده سلامت در استان کردستان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه پیگیری شود.

به گزارش تعاون آنلاین، میرهادی قره سید رومیانی در جمع بازنشستگان این شهرستان اظهار داشت: این وزارتخانه، فارغ از هرگونه نگاه جنسیتی و قومیتی برای انتصاب‌ها بر اساس اصل شایستگی گام‌های خوبی برداشته است.

وی گفت: جوانگرایی در انتصاب‌ها از برنامه‌های اصلی بوده و شاخص سن مدیران در این وزارتخانه ۱۰ سال تقلیل پیدا کرده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با تشریح سیاست‌های کاری تصریح کرد: ایجاد رفاه عمومی و شفافیت در مدیریت از اولویت‌های وزارتخانه است.

جمشید تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با اشاره به درخواست استاندار مبنی بر ضرورت راه‌اندازی دهکده سلامت در کردستان تصریح کرد: برای ساخت دهکده سلامت، حدود ۲۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز است و در این راستا دو تیم کاری به استان اعزام می‌شود.

استاندار کردستان هم خواستار تأسیس و راه‌اندازی دهکده سلامت در استان کردستان شد و گفت: دهکده سلامت در برخی از استان‌های کشور وجود دارد و جهت بهره‌مندی مردم به‌ویژه بازنشستگان از خدمات آن راه‌اندازی می‌شود.

بهمن مرادنیا تاکید کرد: راه‌اندازی دهکده سلامت در استان کردستان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه پیگیری شود.

وی همچنین خواستار استفاده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مرزی جهت اشتغال و کارآفرینی در استان کردستان شد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس نیز خواستار برقراری حق منطقه جنگی برای بازنشستگان کشوری استان کردستان شد.

محسن بیگلری همچنین خواستار ساخت انبار برای گمرک بانه، رفع مشکل بیکاری فرزندان بازنشستگان، ساخت دهکده سلامت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در استان شد.

وی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش متناسب حقوق آنان با تورم موجود در کشور تاکید کرد.

مجموعه تفریحی ورزشی کارگران در سقز احداث شود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز هم از معاون پارلمانی وزیر کار خواست، مجموعه تفریحی ورزشی کارگران سقز احداث شود چراکه یکی از درخواست‌ها و مطالبه عمومی جامعه کارگری این شهرستان است.

کامیل کریمیان افزود: همسان‌سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه‌ای به‌ویژه بیمه تکمیلی سه دغدغه اصلی بازنشستگان شهرستان سقز است و ساخت خانه امید، خدمتی بزرگ به جامعه بازنشسته خواهد بود.

محمد احمدی، مدیرکل صندوق بازنشستگی در استان کردستان هم از همکاری و حمایت شورای شهر و شهرداری سقز جهت اختصاص ۸۰۰ متر زمین برای خانه امید تشکر و قدر دانی کرد.

رئیس شورای شهر سقز هم از مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خواست، شرکت‌های زیر مجموعه این صندوق در سقز سرمایه‌گذاری کنند.

افشین عزیزی با اشاره به اهدای ۸۰۰ مترمربع زمین توسط شورا و شهرداری برای ساخت خانه امید گفت: در هیج جای کشور این مقدار زمین اهدا نشده است.

عزیزی اعلام کرد: شورا و شهرداری سقز در راستای رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری و آبادانی در شهر، آماده همکاری با سرمایه‌گذاران است.

عرفان صاحبی یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان سقز هم گفت: استخدام فرزندان بازنشستگان، افزایش میزان تعهدات بیمه‌های تکمیل درمان و خدمات درمانی و افزایش حقوق بر اساس تورم موجود از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان این شهرستان است.

درج دیدگاه