جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دادستان تهران خبر داد:دستگیری دو نفر از مدیران تعاونی اعتباری فرشتگان

تعاون آنلاین- دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام دستگیری دو نفر از مدیران تعاون اعتباری فرشتگان خواستار تشدید نظارت های بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری شد. به گزارش تعاون آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک هفته […]

تعاون آنلاین- دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام دستگیری دو نفر از مدیران تعاون اعتباری فرشتگان خواستار تشدید نظارت های بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری شد.

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک هفته بسیج و با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت حضرت رسول (ص)، در خصوص وضعیت تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز توضیحاتی داد و با ذکر مصادیقی از پرونده‌های مطروحه از جمله تعاونی‌های اعتبار فرشتگان و ثامن‌الحجج، خواستار تشدید نظارت‌ها از سوی بانک مرکزی شد.
وی هم‌چنین جلوگیری از فعالیت چنین موسساتی به ویژه در شهرستان‌های استان را ضروری خواند و همکاری دادستان‌ها را زمینه‌ساز موفقیت در این امر دانست.

**مشکلات پرونده‌های اقتصادی
دادستان تهران اظهار داشت: برخی موسسات مالی و تعاونی‌های اعتبار به دلیل سودهای زیادی که به سپرده گذاران می‌پردازند باعث جذب سپرده‌های مردم در این تعاونی‌ها شده‌ و بعد از مدتی به لحاظ مشکلاتی که پیدا می‌کنند گرفتاری‌ها و شکایات‌ سپرده‌گذاران به مراجع قضایی سرازیر می‌شود.
وی به عنوان نمونه به پرونده تعاونی اعتبار ثامن الححج اشاره کرد و گفت: این موسسه که ظرف دو سال گذشته پرونده‌اش در دادستانی تهران تحت رسیدگی است، اخیراً منحل گردیده و سپرده گذاران پول‌های زیادی در آن سرمایه‌گذاری کرده و علیرغم بازداشت متهم هنوز وجوه تعدادی از سپرده‌گذاران مسترد نشده است.
جعفری دولت آبادی با بیان این که دادستانی تهران دو سال است با مشکلات این پرونده درگیر است، تصریح کرد: بانک مرکزی اقدامات خوبی را انجام داده ولی باید نظارت‌ها را تشدید کند.
وی از دادستان‌های شهرستان ها خواست در صورت فعالیت تعاونی اعتباری بدون مجوز با همکاری بانک مرکزی و پلیس نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام کنند.
دادستان تهران افزود: حسب اعلام بانک مرکزی، تعاونی اعتبار فرشتگان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم را جذب نموده و در حال حاضر ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری و زیان دارد و در این گونه پرونده‌ها، دادستانی با افرادی مواجه است که وجوه خود را با هر هدفی از جمله جذب سود بیشتر به این تعاونی اعتبار سپرده‌اند، اما استرداد وجوه خود را از دادستانی مطالبه می‌ کنند.
جعفری دولت آبادی اعلام کرد با تشکیل پرونده در دادسرای پولی-بانکی دو نفر از مدیران این تعاونی اعتبار دستگیر و بازداشت شده‌اند.

درج دیدگاه