چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

درخشش تار و پود فرش های خوی در بازارهای جهانی

تعاون آنلاین – زنان سرپرست خانوار در شهرستان خوی نخستین فرش دستباف خود را که یک اثر ارزشمند هنری است تولید و به بازار عرضه کردند.

زنان سرپرست خانوار درشهرستان خوی برای استقلال اقتصادی خود با تشکیل یک تعاونی تولید فرش بعد از ۸ ماه تلاش و کوشش اولین فرش تولیدی خود را به بازار عرضه کردند.

 

این فرش یک اثر هنری ارزشمند است که زنان سرپرست خانوار برای تولید آن با نقشی زیبا و دلنشین با ۱۲ رنگ ترکیبی بیش از ۱۲میلیون گره زدند.

ایرج مرندی مدیر صنعت معدن و تجارت خوی در آئین برش از دار این فرش گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع انواع فرش دستباف در شهرستان خوی تولید شده است.

وی ارزش این مقدار تولید را بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد این تولیدات فرش با نقش ریز ماهی و بقیه در نقشها و طرحهای دیگر بودند.

سیوانی فرماندار خوی نیز در این آئین میزان تولید سالانه فرش در شهرستان خوی را بیش از ۱۲ هزار متر مربع اعلام و تصریح کرد: کمیته ای برای رفع مشکلات در مسیر بیمه قالیبافان و تولید و عرضه فرش دستباف در خوی تشکیل شده است.

شهرستان خوی یکی از قطب های مهم تولید فرش دستباف در کشور است که فرش ریزماهی آن در کنار فرش افشار تکاب در برند جهانی به ثبت رسیده است.

درج دیدگاه