پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

درخواست بخش تعاون از رییس کل بانک مرکزی چه بود؟

بخش تعاون درخواست های یازده گانه خود را برای پیسبرد اهداف بخش تعاون به رییس کل بانک مرکزی ارائه کرد .

 

بخش تعاون درخواست های یازده گانه خود را برای پیسبرد اهداف بخش تعاون به رییس کل بانک مرکزی ارائه کرد .

به گزارش تعاون انلاین، روز گذشته نشست هم اندیشی رییس کل بانک مرکزی با هیات رییسه و معاونان اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی برگزار شد .

قول همتی: تمام توان خود را برای رفع موانع فعالین بخش غیردولتی به کار می‌گیریم

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس  و هیات رئیسه و معاونین اتاق تعاون، با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای حفظ تعادل بازارها، کنترل بازار ارز را در دستور کار دارد ابراز امیدواری کرد با تداوم آرامش نسبی بازارها شاهد رونق بیشتر تولید باشیم.

در این نشست، مسئولان بخش تعاون ۱۱ محور اصلی و مهم بخش را به رئیس کل بانک مرکزی ارائه دادند.

بر این اساس لزوم توجه نظام بانکی کشور به تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و سوق دادن تامین مالی بنگاه‌های بزرگ به سمت بازار سرمایه از جمله مواردی است که از سوی بخش تعاون در این نشست مطرح شده است .

بر اساس این گزارش درخواست برای اجرای احکام سند توسعه بخش تعاون در خصوص سهم بخش تعاون از بازار پولی و بانکی و ایجاد نهادهای مالی در قالب تعاونی، از موارد اشاره شده در این راستا است . در عین حال استفاده از ظرفیت تعاونی های مرزنشین در توزیع کالاهای اساسی و تخصیص ارز جهت واردات کالاهای اساسی توسط تعاونی های مرزنشین از  مهمترین محورهای مطروحه مسئولان بخش تعاون در این نشست بود.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نشست تاکید بر پیش قدم شدن دولت و بانک مرکزی در اصلاح قانون پولی و بانکی کشور از طریق ارائه لایحه و تجهیز بانک های دولتی جهت انجام ماموریت تامین مالی فعالیت های توسعه ای از جمله حمایت از بخش تولید از طریق ابزارهایی همانند افزایش سرمایه بانک های دولتی همچنین ارتقای بهره وری نظام بانکی از طریق توسعه بانکداری الکترونیک، کاهش تعداد شعب بانکی جهت کاهش قیمت تمام شده پول، تعیین تکلیف بدهی های دولت به نظام بانکی کشور، توجه به محدودیت ها و مشکلات واردکنندگان در انجام تعهدات ارزی خود، برخورد یکسان با شرکت های دولتی و غیردولتی(تعاونی و خصوصی)در تخصیص ارز،  ایجاد کارگروه های تخصصی برای برگزاری جلسات مشترک به صورت مستمر و تاکید بر هماهنگی بین همه فعالان اقتصادی جهت مقابله با تحریم ها ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درج دیدگاه