پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

در قالب یک تفاهم نامه چهار جانبه : طرح ملی تعالی مدیریت و ارتقا بهره وری تعاونی ها به امضا رسید

تعاون آنلاین – پنجمین همایش ملی تعالی مدیریت تعاونی ها صبح امروز (سه شنبه) با حضور معاون تعاون، مدیران تعاونی های برتر و جمعی از چهره های دانشگاهی و علمی تعاون در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و به همت خانه تعاونگران ایران برگزار شد. در این همایش یک تفاهم نامه همکاری […]

تعاون آنلاین – پنجمین همایش ملی تعالی مدیریت تعاونی ها صبح امروز (سه شنبه) با حضور معاون تعاون، مدیران تعاونی های برتر و جمعی از چهره های دانشگاهی و علمی تعاون در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و به همت خانه تعاونگران ایران برگزار شد. در این همایش یک تفاهم نامه همکاری چهار جانبه میان معاونت امور تعاون، انجمن علمی تعاون، انجمن بهره وری ایران و خانه تعاونگران ایران با عنوان «طرح ملی تعالی مدیریت و ارتقا بهره وری تعاونی ها» به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تعاون آنلاین، حمد اله رستمی مدیر کل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره این تفاهم نامه گفت: «تعاونی در زمینه بهره وری غافل مانده و کمتر وارد فازهای توسعه و مدلهای بهره وری شده است لذا ما فرصت را مغتنم شمردیم تا همزمان با همایش تعالی مدیریت تعاونی ها که یکی از رویکردهای آن بهره وری تعاونی ها است، کنسرسیومی با حضور سه انجمن غیر دولتی و معاونت تعاون تشکیل دهیم. کار معاونت تعاون در این تفاهم نامه تسهیل گری و ایجاد زمینه های فعالیت تعاونی ها است و برنامه ریزی ها به عهده انجمن های تعاون محور است. انجمن علمی تعاون وظیفه آموزش، انجمن بهره وری ایران وظیفه ارزیابی و خانه تعاونگران ایران نیز وظیفه تعالی مدیریت را در این تفاهم نامه به عهده دارند.»

وی با اشاره به این که نسل های قبل در بهره وری بسیار جلوتر از ما بودند افزود: « متاسفانه ما در زمینه عملی بهره وری عقب گرد داشته ایم هرچند در حوزه علمی به پیشرفت های خوبی رسیده ایم. بهره وری یعنی انجام درست یک کار درست. بنابراین ما اول باید کار درست را تشخیص دهیم و بعد آن را به درستی انجام دهیم. مهمترین عاملی که باعث ایجاد بهره وری می شود تقدم منافع ملی به منافع فردی است که اگر این اتفاق بیفتد شاهد پیشرفت های بسیاری در زمینه بهره وری خواهیم بود.

درج دیدگاه